Wist je dat meer dan 68% van de consumenten dagelijks content ziet waar zij geïnteresseerd in zijn? Het is je dan vast niet ontgaan dat content marketing steeds groter wordt. Het is dus van belang om met jouw content marketing strategie on top of the game te zijn. Hiermee helpen we je graag. Met deze zes stappen sla jij je concurrentie uit het veld!
Wat is content marketing strategie?
De kans bestaat dat je al eerder hebt gehoord van een content marketing strategie. Voor degene die dit nog uitgelegd willen hebben is deze definitie geformuleerd: in deze strategie leg je de strategische keuzes van content marketing vast. Content marketing is het inzetten van content om de juiste mensen te trekken voor je bedrijf. Waarom het zo veel wordt ingezet? Omdat content marketing bedrijven helpt om nieuwe klanten en website verkeer te vergroten.
[av_hr class=’invisible’ icon_select=’yes’ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ position=’center’ shadow=’no-shadow’ height=’100′ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ custom_border_color=” custom_icon_color=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-2t7jofv’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”] [av_one_half first av_uid=’av-5kqpyf’] [av_image src=’https://www.coolermedia.nl/wp-content/uploads/2022/09/Whitepaper_Image-2-whitepaperboekje-transparante-achtergrond-1.png’ attachment=’63647′ attachment_size=’full’ copyright=” caption=” styling=” align=’center’ font_size=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ hover=” appearance=” link=” target=” title_attr=” alt_attr=” lazy_loading=’disabled’ id=” custom_class=” template_class=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-3hh3nr’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”][/av_image] [/av_one_half] [av_one_half av_uid=’av-28x8gn’] [av_hr class=’invisible’ icon_select=’yes’ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ position=’center’ shadow=’no-shadow’ height=’20’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ custom_border_color=” custom_icon_color=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-rdut5n’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”]DE ULTIEME SOCIAL MEDIA GUIDE.
Leer alles over het effect van video op social media en de specificaties per platform.
[av_button_big label=’Download de whitepaper’ description_pos=” icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ link=’manually,https://www.coolermedia.nl/whitepaper-de-ultieme-social-media-video-guide/’ link_target=’_blank’ title_attr=” color=’theme-color’ btn_custom_grad_direction=’vertical’ btn_custom_grad_1=’#000000′ btn_custom_grad_2=’#ffffff’ btn_custom_grad_3=” btn_custom_grad_opacity=’0.7′ custom_bg=’#444444′ color_hover=’theme-color-highlight’ custom_bg_hover=’#444444′ color_font=’theme-color’ custom_font=’#ffffff’ color_font_hover=’white’ custom_font_hover=’#ffffff’ border=” border_width=” border_width_sync=’true’ border_color=” border_radius=” border_radius_sync=’true’ box_shadow=” box_shadow_style=’0px,0px,0px,0px’ box_shadow_color=” hover_opacity=” sonar_effect_effect=” sonar_effect_color=” sonar_effect_duration=’1′ sonar_effect_scale=” sonar_effect_opac=’0.5′ id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-vna7qz’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”][/av_button_big] [/av_one_half] [av_hr class=’invisible’ icon_select=’yes’ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ position=’center’ shadow=’no-shadow’ height=’100′ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ custom_border_color=” custom_icon_color=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-rdut5n’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”]Hoe zet je een content marketing strategie in?
Oké, we hoeven geen tijd meer te verspillen. Aan de slag!
1. Definieer je doel
Voordat je met het grote werk gaat beginnen: stel je eerst je doel op. Tip: stel jezelf de volgende vraag: wat ik wil gaan bereiken? Maak je doel concreet en zorg dat het meetbaar is, zodat je kunt meten of jouw doelen zijn behaald.
2. Kies je doelgroep
Wanneer je jouw doelgroep door en door kent kun je hier veel beter en specifieker op inspelen. Je doelgroep is een van de belangrijkste factoren in je content strategie. Wist je dat je deze eenvoudig definieert met behulp van een persona? Een persona is een uitgebreid profiel van je doelgroep. Zo worden bijvoorbeeld interesses en het opleidingsniveau erin opgenomen.
3. Keuze van systemen
Je kunt je content tegelijkertijd plannen, meten en implementeren door het inzetten van een content management systeem. Voorbeelden van dit soort systemen zijn Hubspot, WordPress en Coschedule.
4. Soorten content
Weetje: video wordt steeds groter en valt 60.000 keer meer op dan tekst. Al nagedacht over welke content je gaat inzetten? De meeste mensen delen blogposts, maar misschien is dit wel niet het krachtigste middel voor jou. Jij wilt toch ook opvallen tussen al die andere content marketeers? Gebruik dan een uitleganimatie om je verhaal kort en krachtig te vertellen.
5. Kanaal keuze
Social media kanalen nemen de wereld over. Het kiezen van de juiste kanalen voor jouw video is nog niet zo’n makkelijke opgave. Je kunt ervoor kiezen om bepaalde soorten content wel op het ene kanaal te zetten en niet op het andere. Daarnaast is het ook erg handig om een content kalender te gebruiken om je content te plannen. Handig om te weten: video content wordt steeds liever gezien door gebruikers van social media. Waarom zou je deze kans niet pakken? Laat dus een video maken!
6. Publiceren en meten
Wanneer je de bovenstaande stappen volgt is het tijd om je content te plaatsen. Om zo effectief mogelijk te werk te gaan is het van belang om een content kalender te gebruiken. Deze kalender gebruik je om te weten of je jouw doelen binnen een bepaalde tijd hebt gehaald. Daarnaast genereer je ook meer betrokkenheid van volgers, omdat je structureel post. Er zijn verschillende tools waarmee je kunt meten of je content genoeg wordt bekeken. Bovendien kan je ook zien hoeveel nieuwe klanten je hebt getrokken met je content. Voorbeelden van deze tools zijn:
- Google Analytics
- HubSpot
- Momently
Let’s Go!
Heb je na het lezen van deze blog nog vragen over het inzetten van een content strategie? Of wil je graag video inzetten in je content marketing strategie maar je weet niet waar je moet beginnen? Wij van Cooler Media kunnen je daarmee helpen. Neem vandaag nog contact met ons op.
De Cooler Blog
Schrijf je in en blijf op de hoogte. Kies de blog e-mails die je wilt ontvangen: