Cooler Media Blog.
De toekomst van content creatie met AI: wat kunnen we verwachten?
/Leestijd: 8 min in Content marketing, Online marketing /door Julie van RooijKunstmatige intelligentie (AI) is een van de meest spannende en snel evoluerende technologieën van onze tijd. Met toepassingen die variëren van autonome voertuigen en slimme assistenten tot geavanceerde cyberbeveiliging en het creëren van unieke content, biedt AI ons de mogelijkheid om complexe problemen aan te pakken op een manier die eerder onmogelijk was. Wij zijn […]
Wat is informatie ontwerp en hoe zet je het in voor je marketing?
/Leestijd: 10 min in Overige /door Emma SmeuldersInformatie ontwerp is de kern van ons bestaan. Het verduidelijken van ideeën, het wegnemen van vragen en het scheppen van overzicht kenmerkt de betekenis van informatie ontwerp. Het helpt je doelgroep om jouw merk, product of dienst beter te begrijpen. Het is de manier om je merkidentiteit optimaal uit te dragen en misinterpretatie van je […]
Zo zet je visuele content in voor je veiligheidscampagne
/Leestijd: 6 min in Video Marketing, Content marketing, Online marketing /door Emma Smeulders(Q)HSE, oftewel (Quality), Health, Safety & Environment. Een belangrijk thema binnen organisaties gericht op de industrie, bouw, techniek en vastgoed. Via veiligheidscampagnes stimuleren QHSE-teams veiligheid op de werkvloer. Ieder jaar spenderen zij dan ook veel aandacht aan veiligheidscampagnes. Sterker nog, duidelijke regelgeving en communicatie hieromheen is verplicht. In veel gevallen wordt hier zowel offline als […]
Personeel werven met een vacature video
/Leestijd: 8 min in Recruitment, Animatie, Video Marketing, Uitlegfilm /door Julie van RooijPersoneel werven in een arbeidsmarkt met meer dan 450.000 openstaande vacatures is als het zoeken naar een speld in een hooiberg. In het oerwoud vol saaie vacatureteksten moet je als bedrijf je nek uitsteken. Maar hoe laat je een vacature opvallen? En hoe trek je nieuwe medewerkers aan? Personeel zoeken is een hele klus en […]
Kosten online adverteren vs. tv reclame in 2022
/Leestijd: 23 min in Video Marketing, Video Advertising, Uitlegfilm, Online marketing /door Julie van RooijVoor het zesde jaar op rij duiken wij in de kosten van online adverteren met video en op tv. Want wat is nou voordeliger: een tv reclame of toch een online advertentie? De kosten van reclame maken zijn opgebouwd uit twee onderdelen: de productie van de reclamevideo; de zendtijd die je inkoopt bij een televisiezender […]
Wat kost een animatie in de markt van 2022?
/Leestijd: 40 min in Animatie, Overige /door Emma Smeulders‘Wat kost een animatie?’ is een simpele vraag met een kort en een lang antwoord. Kort gezegd is de gemiddelde prijs van een professionele uitleganimatie of explanimation ongeveer 5.000 euro. Lang antwoord: de prijs is variabel, doordat het afhankelijk is van heel wat factoren. Het zal je dan ook vast zijn opgevallen dat er uitleganimatie […]
Veelgestelde vragen over animatie, video, infographics & meer
/Leestijd: 28 min in Productie, Animatie, Uitlegfilm /door Emma SmeuldersAnimatie, video, infographic, marketing: allerlei brede begrippen die soms wat duidelijkheid vereisen. Daarom tackelen we veelvoorkomende vragen voor je. Scheelt jou weer een boel vraagtekens boven je hoofd! 1. Veelgestelde vragen over Cooler Media 2. Veelgestelde vragen over animatie 3. Veelgestelde vragen over video & film 4. Veelgestelde vragen over infographics & design 5. Veelgestelde […]
De beste tijd om te posten op social media in 2022
/Leestijd: 12 min in Social Media /door Julie van RooijWanneer je content op social media plaatst, is het niet alleen belangrijk wát je post, maar ook wanneer je post. De specifieke dag en het tijdstip bepalen uiteindelijk het succes van je post. Hoe eerder en hoe meer je bericht gezien wordt, hoe meer likes en shares het je oplevert. Dit vergroot de betrokkenheid vanuit […]
Drempelvrije informatie: website, infographics en designs volgens WCAG richtlijnen
/Leestijd: 11 min in Infographic, Website, Graphic design, Overige, Design /door Emma SmeuldersAudiovisuele informatie is de beste vorm van online communicatie. Waarom? Je prikkelt meerdere zintuigen bij het overbrengen van je boodschap. Maar wat als je slechthorend of slechtziend bent? Dan worden die zintuigen moeilijk of zelfs niet geprikkeld. We doen er in Nederland veel aan om alledaagse dingen op straat of in openbare ruimtes toegankelijk en […]
5 tips voor leadgeneratie met video
/Leestijd: 14 min in Video Marketing, Video Strategie /door Emma SmeuldersVideo Marketing kan vele doelen hebben, waaronder leadgeneratie. De juiste video op het juiste moment geeft de kijker in korte tijd precies die informatie die nodig is om de volgende stap te nemen. In dit artikel behandelen we de mogelijkeden van leadgeneratie met video op jouw website. Naast overtuigen en aanzetten tot actie, verbetert video […]