Cooler Media Blog

video content strategy

Video content is onmisbaar, dankzij deze tips

Video content is anno 2019 onmisbaar voor je online strategie. Al sinds de tijd van mammoeten, grottekeningen en jagers zijn we getraind om onze aandacht te vestigen op beeld en geluid. Daar is vrijwel niets in veranderd. Het is dan ook niet verwonderlijk dat video razend populair is. Forbes Insights toont dan ook aan dat […]

datavisualisatie

Datavisualisatie: niet altijd een infographic

Wist je dat we tekst in combinatie met illustraties 323% beter begrijpen dan enkel tekst? Deze illustraties en teksten kunnen in verschillende visuele weergaves worden gepresenteerd. Goede voorbeelden hiervan zijn infographics of datavisualisaties. Wat het verschil is tussen deze twee? Wij leggen het je graag uit! Datavisualisatie & infographic: wat is het? Datavisualisatie ‘Data says […]

facebook instagram video

Facebook of Instagram video; wat is beter voor video marketing?

Social media marketing is niet te stoppen. Steeds meer bedrijven profiteren van het succes van video’s op Facebook en Instagram. Gezien beide platforms eindeloze mogelijkheden bieden, blijven bedrijven hiermee experimenteren om hun doelgroep nog sneller en beter te bereiken. Maar wanneer zet je Facebook in voor video marketing? En wanneer Instagram? Dat gaan we hier […]

infographic

Infographic laten maken? Dit is alles wat je moet weten!

Ruim 65% van alle B2B-marketeers gebruikt infographics om belangrijke informatie te delen met hun doelgroep. En met een goede reden! We slaan visuele content namelijk 60.000 keer sneller op dan het lezen van tekst. Zelf een infographic gebruiken? In dit artikel vertellen we álles wat je moet weten. Wat is een infographic? First things first! […]

Praatplaat of infographic: wat is beter?

Een praatplaat of infographic gebruik je om specifiek, duidelijk en op creatieve wijze je verhaal te visualiseren. Een praatplaat stamt uit het onderwijs. De leraar vertelt een verhaal aan de hand van een visuele weergave. De term praatplaat is nauw verbonden met een infographic. Alleen zijn de twee niet hetzelfde. Wat is dan het verschil […]

video in de online marketing funnel

Zo gebruik je video in de online marketing funnel

Dat video’s een grote impact hebben, is je vast niet ontgaan. Video is namelijk hét middel van nu om klanten mee aan te trekken en conversies te genereren. Maar hoe doe je dat dan? Wij vertellen je stap voor stap hoe je video in de online marketing funnel inzet. Ideaal voor je online video strategie. […]

zakelijk vloggen

Zakelijk vloggen: de belangrijkste tips & tricks!

Open LinkedIn en scroll door je tijdlijn. Ongetwijfeld zie je een zakelijke vlog voorbij komen. Logisch! Zakelijk vloggen is namelijk een waardevolle toevoeging op je video marketing strategie. Ontdek in dit artikel hoe jij met zakelijk vloggen je doelgroep bereikt én tegelijkertijd je bedrijfsimago een boost geeft! Waarom zakelijk vloggen? De impact van video is […]

facebook video marketing

Succesvolle Facebook video marketing met 5 tips voor adverteren 

Maar liefst 80 miljoen bedrijven maken gebruik van Facebook video marketing. Een opvallende trend waardoor adverteren met tekst of afbeeldingen alleen niet meer genoeg is. Tegenwoordig wil maar liefst 43% van de mensen meer video content zien! Facebook video marketing wordt dan ook steeds belangrijker. Waarom Facebook video marketing inzetten? Het is niet voor niks […]

5 voordelen van betaalde video hosting

Graag meer impact maken met je video’s? Dan wordt het tijd verder te kijken dan de gratis video kanalen. Natuurlijk is het hartstikke gemakkelijk om je video’s op social kanalen te uploaden, maar er is een keerzijde. Je hebt namelijk minder beschikbare data. En juist met die data kun jij je video marketing zo effectief […]

Meer impact met 15 seconden video advertenties op YouTube

Goed nieuws! Binnenkort zijn video advertenties van 15 seconden beschikbaar voor álle YouTube adverteerders. Voorheen was dit advertentie format enkel beschikbaar onder strenge(re) voorwaarden. En het mooiste? Het zijn non-skippable ads, wat betekent dat je ze niet kunt overslaan. Top, je kunt nu dus je volledige boodschap overbrengen aan de kijker. Maar hoe pas je […]