De gouden combinatie voor jouw animatie!

“Doe dan maar een infographic…” horen we te vaak wanneer iemand niet kiest voor een animatie. Maar eigenlijk is dat hetzelfde als een kookwinkel inlopen voor een oven en vertrekken met een pannenset. Met beide kun je koken maar toch is het niet hetzelfde. Wat is precies de functie van een infographic? Hoe gebruik je […]

Kosten en opbrengsten tv vs. online commercial

Onlangs maakte Adidas bekend niet langer tv commercials in te zetten. Dit zorgde voor oproer in marketingland. Want zijn tv commercials dan nog wel zo effectief? Kunnen we beter kiezen voor online adverteren? Wij helderen het één en ander voor je op en duiken in de kosten per view van beiden kanalen. Groot publiek vs. […]

Strategische inzet van Online Video

Volgend jaar bestaat 84% van al het dataverkeer online uit video. Maar hoe zetten de grote (en kleine) jongens hun video’s het beste in? Wat kunnen we verwachten in de toekomst en hoe zorg je dat jij succes behaalt met jouw video? Strategie Bij animatie of film denk je al snel aan promotie van een […]

Geanimeerde gifs in je nieuwsbrief

Dagelijks ontvangen we verschillende nieuwsbrieven. Hoe zorg je ervoor dat jouw nieuwsbrief gelezen wordt en niet in de prullenbak beland? Geanimeerde GIFs kunnen je hierbij helpen. Wij leggen het voor je uit. BEREIK EEN HOGERE CTR Door een geanimeerde GIF toe te voegen, ervaart de lezer meer plezier. Hij of zij zal getriggerd worden door […]

YouTube – Bumper Advertenties

Google verandert in 2018 haar benadering van YouTube-advertenties. Ze willen meer nadruk leggen op kortere, aantrekkelijkere video’s (Yeaj!). Maar wat betekent dit voor jouw advertenties? Wij leggen het voor je uit. THE DEATH OF UNSKIPPABLE 30 SECOND ADS Vorige week kondigde Google aan meer nadruk te willen gaan leggen op een goede kijkerservaring. Hierbij past […]

2017: Het jaar van de Video Marketing

Dat online video opkomend is, daar kunnen we niet meer omheen. Vloggers zijn de nieuwe popsterren, iedereen weet inmiddels wat ‘viral gaan’ betekent en websites worden massaal versimpeld en verduidelijkt dankzij video. Onderzoek van de State of the Media 2017 toont aan dat 2017 hét jaar van de video marketing wordt. Wil je weten waarom? […]

Waarom kort zo krachtig is

Onderzoeker Dr. James McQuivey van Forrester Research toonde in zijn research aan dat een video je in één minuut net zo veel kan vertellen als de tekst van ongeveer 3600 webpagina’s, ofwel 1,8 miljoen woorden. Dat klinkt natuurlijk geweldig maar je moet er dan nog wel voor zorgen dat je publiek deze minuut blijft kijken […]

Antropomorfisme, echt iets voor jou!

Uitleganimaties zijn cool. We zien ze steeds meer en we zijn dan ook blij dat we mogen bijdragen aan meer duidelijkheid in de wereld. Maar het is niet alleen maar feest. Door de grote hoeveelheid animaties, wordt het steeds moeilijker om op te vallen met je video. Waar animatie eerst nog helemaal nieuw was en […]

Past je idee, product of dienst op een bierviltje?

Een goed idee past op een bierviltje maar in de praktijk gaat dit vaak anders. Een product, dienst of idee wordt te vaak uitgewerkt in een veel te volledige brochure, webpagina of ander boekwerk. Hoeveel zin heeft het eigenlijk om zo volledig te zijn? Breng je daarmee je boodschap wel goed over? Wij denken van […]

Zo gebruik je ondertitels in YouTube als SEO tool

Dagelijks wordt er meer dan 86.000 uur aan video’s geüpload naar YouTube. Jouw animatie of uitlegvideo valt dus makkelijk weg tussen al dat uploadgeweld. Net als bij websites is het dus de kunst om hoge rankings te behalen op de juiste zoekwoorden. Het toevoegen van ondertitels kan hierbij helpen. Maar hoe doe je dat? Wij […]