Volgend jaar bestaat 84% van al het dataverkeer online uit video. Maar hoe zetten de grote (en kleine) jongens hun video’s het beste in? Wat kunnen we verwachten in de toekomst en hoe zorg je dat jij succes behaalt met jouw video?

Lees meer...

Jonge professionals, grote klanten en hele vette animaties die de wereld een stuk duidelijker maken. Wij zijn Cooler (Media) en op zoek naar talent. Ben je ambitieus, heb je gevoel voor online marketing en wil je alle dirty tricks leren die je op school niet krijgt? Check onze vacature.

Lees meer...

Dagelijks ontvangen we verschillende nieuwsbrieven. Hoe zorg je ervoor dat jouw nieuwsbrief gelezen wordt en niet in de prullenbak beland? Geanimeerde GIFs kunnen je hierbij helpen. Wij leggen het voor je uit.

Lees meer...

Google verandert in 2018 haar benadering van YouTube-advertenties. Ze willen meer nadruk leggen op kortere, aantrekkelijkere video’s (Yeaj!). Maar wat betekent dit voor jouw advertenties? Wij leggen het voor je uit.

Lees meer...

Dat online video opkomend is, daar kunnen we niet meer omheen. Vloggers zijn de nieuwe popsterren, iedereen weet inmiddels wat ‘viral gaan’ betekent en websites worden massaal versimpeld en verduidelijkt dankzij video. Onderzoek van de State of the Media 2017 toont aan dat 2017 hét jaar van de video marketing wordt. Wil je weten waarom? Lees het hier!

Lees meer...

Onderzoeker Dr. James McQuivey van Forrester Research toonde in zijn research aan dat een video je in één minuut net zo veel kan vertellen als de tekst van ongeveer 3600 webpagina’s, ofwel 1,8 miljoen woorden. Dat klinkt natuurlijk geweldig maar je moet er dan nog wel voor zorgen dat je publiek deze minuut blijft kijken en dat is nu juist het euvel. De grote vraag is dus, hoe krijg je dat voor elkaar?

Lees meer...

Uitleganimaties zijn cool. We zien ze steeds meer en we zijn dan ook blij dat we mogen bijdragen aan meer duidelijkheid in de wereld. Maar het is niet alleen maar feest. Door de grote hoeveelheid animaties, wordt het steeds moeilijker om op te vallen met je video.

Waar animatie eerst nog helemaal nieuw was en de early adopters de show stalen, zie je dat nu al meer en meer dezelfde designs gebruikt worden. De kopieermachines van nieuwkomers in de markt draaien meestal volle toeren. Dat doet (soms) af aan de kracht van jouw boodschap, maar vooral aan de herkenbaarheid van je animatie. Ok, vervelend, maar wat doe je eraan?

Lees meer...

Een goed idee past op een bierviltje maar in de praktijk gaat dit vaak anders. Een product, dienst of idee wordt te vaak uitgewerkt in een veel te volledige brochure, webpagina of ander boekwerk. Hoeveel zin heeft het eigenlijk om zo volledig te zijn? Breng je daarmee je boodschap wel goed over? Wij denken van niet en geven je daarom een paar tips om jouw verhaal om te toveren tot een overtuigende en vooral korte boodschap.

Lees meer...

Maandelijks bekijken bijna één miljard mensen meer dan zes miljard uur aan YouTube-video’s. De kwaliteit van deze video’s wordt steeds beter waardoor het voor bedrijven steeds interessanter wordt te adverteren op YouTube. Wil je weten hoe je dat doet? Lees onze Video Marketing tips!

Lees meer...

Steeds meer bedrijven houden zich bezig met het zelf produceren van (vaak korte) films. Bijvoorbeeld om producten van een review te voorzien of klanten aan het woord te laten. Wij vinden dit een goede ontwikkeling, want film en animatie maken de wereld een stuk leuker en duidelijker. Veel bedrijven weten alleen niet altijd hoe ze een (semi) professionele video moeten maken. Daar helpen we je dan ook graag bij. Om je video’s nog Cooler te maken, geven we je 7 magische filmtips waarmee je de grootste fouten voorkomt.

Lees meer...