Videoproductie voor de bouw en infrastructuur

In de afgelopen 10+ jaar hebben wij expertise opgebouwd in het maken van video en animatie voor de bouwsector. Van een veiligheidscampagne tot een wervingsvideo en van uitleg over een app tot de life saving rules, op Cooler Media kun je bouwen. Bekijk de showreel of neem contact op voor vrijblijvend advies.

Vrijblijvend advies Meer informatie

☝ Bekijk onze showreel voor inspiratie

Visuele communicatie voor de bouw en infra

De bouwsector heeft te maken met tientallen uitdagingen tegelijk. Veranderingen door duurzaamheidsbeleid, tekort aan personeel en grote aandacht voor werkveiligheid vragen om duidelijke, doeltreffende communicatie op het juiste moment. Daar kan video agency Cooler Media bij helpen! Met animatie, video en andere visuele communicatiemiddelen vertellen wij jouw verhaal op een begrijpelijke én aantrekkelijke manier.

Icon - Branche - Veilig werken

Veilig werken

Om incidenten te voorkomen is veiligheid op de bouw een belangrijk onderwerp. Verhoog veiligheidsbewustzijn met een veiligheidscampagne.

Bekijk voorbeeld
Icon - Werving en selectie

Werving personeel

Het werven van specialisten is bij een krappe arbeidsmarkt een lastige klus. Er is meer nodig dan enkel een vacature of flyer. Met een wervingsvideo val je pas echt op!

Bekijk voorbeeld
Icon - Bedrijfsupdates

Techniek en ontwikkeling

Van digitale ontwikkelingen tot duurzaamheidsoplossingen of nieuwe bouwprocessen, met een uitleganimatie maken wij complexe zaken voor iedereen begrijpelijk.

Bekijk voorbeeld

Onze klanten beoordelen ons met een 9+

Onze werkwijze

Bij Cooler Media zijn we gespecialiseerd in het uitleggen van complexe verhalen. Hierbij nemen we drempels weg en communiceren we in een taal die door iedereen begrepen wordt. Door onze jarenlange ervaring komen we snel en efficiënt van strategie naar creatie en resultaat.

Icon - Meeting
Icon - video productie
Icon - Verspreiden

Concept

We starten met een strategische meeting waarin we jouw doelstellingen vertalen naar een creatief concept.

Creatie

Op basis van deze strategie ontwikkelen we alle content die jij nodig hebt om je doelen te bereiken.

Campagne

We zetten de content in op het juiste moment, via de juiste kanalen en optimaliseren de campagne op basis van data.

Lars Weijers - Cooler Media

Lars Weijers
Accountmanager

Vrijblijvend advies?

Neem contact op met Lars voor een vrijblijvend adviesgesprek op +31 (0)76 886 7790 of klik op de knop hieronder om direct een afspraak in te plannen.

Plan afspraak

Uitdagingen binnen de bouwsector

Bij elke branche ondervinden we specifieke vraagstukken die vaker terugkomen dan andere. Zo is er in de bouw, infra en vastgoed branche veel aandacht voor veilig werken, gaan de technische ontwikkelingen razend snel en zijn er veel vacatures te vullen. We spreken dan ook met veel (Q)HSE- en HR-managers voor crossmediale campagnes. Staat je vraagstuk er niet tussen? Neem contact met ons op voor een vrijblijvende brainstormsessie.

Veilig werken

Ballast Nedam Industriebouw
Veiligheidscampagne

Met de inzet van veiligheidsvideo’s, animatie, design, kleurplaten, kaartspellen en nog veel meer andere visuele middelen dragen we bij aan de werkveiligheid en voorkomen we ongevallen op de werkvloer bij Ballast Nedam Industriebouw.

Bekijk de case Praat met een video consultant

Personeel werven

Willems Vastgoedonderhoud
Reeks online wervingsvideo’s

Willems Vastgoedonderhoud zoekt nieuwe medewerkers. Hoewel dit lastig is in een krappe arbeidsmarkt, maken wij het Willems iets gemakkelijker met een reeks wervingsvideo’s in diverse formaten voor online gebruik.

Bekijk de case Praat met een video consultant

Techniek en ontwikkeling

ProRail
Uitleganimatie nieuw digitaal systeem

Spoorwegbeheerder ProRail gaat over op een nieuw systeem: WLIS. Met animatie leggen we duidelijk uit wat deze overgang betekent voor medewerkers en wat de verschillen zijn met het oude systeem.

Praat met een video consultant
Icon - Consultancy

Heb je een andere uitdaging?

Heb jij een andere uitdaging? Of weet je nog niet precies welke type video het beste past bij jouw doel? Laat je dan vrijblijvend adviseren door onze uitlegexperts.

Met onze jarenlange ervaring weten we ieder communicatievraagstuk te vertalen naar begrijpelijke animaties en video’s!

Vrijblijvend advies?

Waarom Cooler Media?

  • expert in het duidelijk uitleggen van complexe materie
  • Meer dan 12 jaar aan creatieve kennis inzetbaar voor jouw unieke campagne
  • Toegankelijke content voor alle (internationale) lagen van jouw organisatie
  • Meer dan 200 Klanten beoordelen ons met een dikke 9+

Bekijk de ervaring van SHE-Officers Frank en Marciano van Hollandia Industrial 👉

Bewust Veilig-dag 2024: succes met een visueel veiligheidsprogramma

Lees hier alles over de ervaring van Ballast Nedam Industriebouw's QHSE-manager Romy Rellum met een visuele veiligheidscampagne.

Lees verder

Veelgestelde vragen over video's voor de bouwsector

Met een veiligheidscampagne communiceer je op een effectieve en duidelijke manier over de veiligheidsmaatregelen uit een veiligheidsprogramma, met als doel het veiligheidsbewustzijn te vergroten en onveilig gedrag te voorkomen. Je kan een veilig werken campagne inzetten binnen alle organisaties waar veilige werkomstandigheden van groot belang zijn voor het personeel en andere betrokkenen. Denk bijvoorbeeld aan veilig werken in de bouw, werken met chemische stoffen, werken op hoogte, veilig werken in de logistiek of werkveiligheid in de zorg. Een veiligheidscampagne kan bestaan uit verschillende visuele communicatiemiddelen, zoals:

  • Uitleganimaties;
  • Instructievideo’s;
  • Infographics of praatplaten;
  • Posters;
  • Een veiligheidsmascotte, kleurplaten, kaartspellen, sleutelhangers en meer!

De vormgeving en inzet van al deze middelen wordt vooraf vastgelegd in een strategisch contentplan, ofwel plan van aanpak, op basis van de eisen, uitdagingen en doelstellingen van jouw organisatie.

Bij bepaalde wensen, hanteren we een eenduidig advies. Zo gebruik je bijvoorbeeld animatie bij het visualiseren van gevaarlijke situaties binnen een veiligheidscampagne. Zo hoeven er geen acteurs in benarde posities gebracht te worden. Wil je je bedrijf als werkgever op de kaart zetten, kun je het beste gaan voor film om een kijkje achter de schermen te geven en een glimp van de mensen te laten zien. Als het gaat om campagnebrede content, is een crossmediale inzet aan te raden. Daarmee doelen we niet alleen op geoptimaliseerde video’s voor verschillende kanalen voor zowel animatie als film, maar ook alternatieve contentvormen, zoals drukwerk of digitaal grafisch design zoals een iconenset of infographic. Afhankelijk van je vraagstuk en je doelen kunnen we een passend advies hierover geven.

Wij hanteren vaste prijzen voor animaties. Hierin maken we onderscheid in 3 detailniveaus. Afhankelijk van je wensen, raden we een bepaald detailniveau aan. Dat betekent dat een animatie voor vastgoed niet duurder hoeft te zijn dan een animatie voor de bouwsector en vice versa. Wij geven je graag meer inzicht in hoe de animatieprijs tot stand komt.

De inzet van je content wordt pas echt succesvol wanneer je vooraf een duidelijk plan hebt. Een goede uitleg begint bij het formuleren van je doel, doelgroep, kanalen en middelen die je denkt nodig te hebben om dit doel te bereiken. We denken daarom altijd strategisch met je mee: van concept, naar creatie, tot campagne. Of het nu gaat om een veiligheidscampagne, werving en selectie of ander vraagstuk. Tijdens een Magic Meeting gaan onze experts samen met jou aan de slag met een strategie voor het allerbeste eindresultaat. Lees hier meer over onze Magic Meeting en werkwijze.

Bij Cooler Media kunnen we met trots zeggen dat we ervaring hebben in iedere branche! Van het uitleggen van ingewikkelde software tot aan het promoten van nieuwe producten en van pakkende wervingscampagnes tot aan veiligheidsinstructies, met onze diverse mix aan experts hebben wij de beste kennis in huis voor jouw uitdaging. Benieuwd naar ons werk binnen jouw branche? Bekijk dan ons overzicht van alle branches waar we voor gewerkt hebben of klik hieronder direct op jouw branche:

Julie van Rooij - Cooler Media

Julie van Rooij
Online Marketer

Lars Weijers - Cooler Media

Lars Weijers
Accountmanager

Helen Berger - Cooler Media

Helen Berger
Creative producer

Daniel Visscher - Cooler Media

Daniël Visscher
Art Director

Wat is jouw uitdaging?

We gaan deze graag samen met je aan! Vertel ons meer over je vraagstuk en kom direct in contact met de juiste expert.

"*" geeft vereiste velden aan

Wat is jouw uitdaging?

We gaan deze graag samen met je aan! Vertel ons meer over je vraagstuk en kom direct in contact met de juiste expert.

"*" geeft vereiste velden aan

Julie van Rooij - Cooler Media

Julie van Rooij
Online Marketer

Lars Weijers - Cooler Media

Lars Weijers
Accountmanager

Cooler Media 2023 - Helen (klein)

Helen Berger
Creative producer

Cooler Media 2023 - Daniel (klein)

Daniël Visscher
Art Director