Videoproductie voor de bouw en infrastructuur

In de afgelopen 10+ jaar hebben wij expertise opgebouwd in het maken van video en animatie voor de bouwsector. Van een veiligheidscampagne tot een wervingsvideo en van uitleg over een app tot de life saving rules, op Cooler Media kun je bouwen. Bekijk de showreel of neem contact op voor vrijblijvend advies.

Vrijblijvend advies Ons werk voor de bouwsector

☝ Bekijk onze showreel voor inspiratie

Icon - Branche - Bouw, infra & vastgoed

Animatie bouw en infrastructuur

De bouwsector heeft te maken met tientallen uitdagingen tegelijk. Veranderingen door duurzaamheidsbeleid, tekort aan personeel en grote aandacht voor werkveiligheid brengen vragen om duidelijke, doeltreffende communicatie op het juiste moment. Daar kan video & animatiestudio Cooler Media bij helpen! Met animatie, video en andere visuele communicatiemiddelen vertellen wij jouw verhaal op een begrijpelijke én aantrekkelijke manier. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Veiligheidsmaatregelen uitleggen aan medewerkers;
  • Werving van nieuwe werknemers;
  • Bouwprojecten of tevreden klanten in beeld brengen;
  • Potentiële klanten enthousiasmeren voor een samenwerking;
  • Voortgang op het gebied van duurzaamheid delen.

Benieuwd hoe video kan bijdragen aan jouw doelstellingen? Neem contact op en ontdek hoe wij jouw boodschap vertalen naar een doeltreffende video.

Video’s voor de bouw en infrastructuur

Ballast Nedam Industriebouw
Veiligheidscampagne

Willems Vastgoedonderhoud
Wervingsvideo voor de buitendienst

ProRail
Uitleganimatie over een nieuwe app

Rijkswaterstaat
Uitlegvideo over rivierkribben

Traffic & More
Employer branding video

Hollandia Industrial
Veiligheidscampagne

Als beste beoordeeld

Lars Weijers - Cooler Media

Lars Weijers
Accountmanager

Vrijblijvend advies?

Neem contact op met Lars voor een vrijblijvend adviesgesprek op +31 (0)76 886 7790 of klik op de knop hieronder om direct een afspraak in te plannen.

Plan afspraak

Veelvoorkomend binnen deze branche

Bij elke branche ondervinden we specifieke vraagstukken die vaker terugkomen dan andere. Zo komt het in de branche bouw, infra en vastgoed veel voor dat er over veilig werken wordt gecommunicerd. We spreken dan ook met veel (Q)HSE-managers voor crossmediale campagnes. Staat je vraagstuk er niet tussen? Dat weerhoudt ons niet om voor je aan de slag te gaan!

Icon - Branche - Veilig werken
Icon - Werving en selectie
Vacatures Breda - Doorgroeimogelijkheden

Veilig werken

Om incidenten te voorkomen is veiligheid op de bouw een belangrijk onderwerp. Verhoog veiligheidsbewustzijn met een veiligheidscampagne.

Werving en selectie

Het werven van specialisten is bij een krappe arbeidsmarkt een lastige klus. Er is meer nodig dan enkel een vacature of flyer. Met een wervingsvideo val je pas echt op!

Visie en verandering

Van het uitleggen van een missie tot het communiceren van nieuwe ontwikkelingen binnen de bouw en logistiek. Met een uitleganimatie wordt het voor iedereen duidelijk.

Waarom Cooler Media?

  • expert in het duidelijk uitleggen van complexe materie
  • Meer dan 12 jaar aan creatieve kennis inzetbaar voor jouw unieke campagne
  • Toegankelijke content voor alle (internationale) lagen van jouw organisatie
  • Meer dan 200 Klanten beoordelen ons met een dikke 9+

Bekijk de ervaring van SHE-Officers Frank en Marciano van Hollandia Industrial 👉

Bewust Veilig-dag 2024: succes met een visueel veiligheidsprogramma

Lees hier alles over de ervaring van Ballast Nedam Industriebouw's QHSE-manager Romy Rellum met een visuele veiligheidscampagne.

Lees verder

Veelgestelde vragen

Met een veiligheidscampagne communiceer je op een effectieve en duidelijke manier over de veiligheidsmaatregelen uit een veiligheidsprogramma, met als doel het veiligheidsbewustzijn te vergroten en onveilig gedrag te voorkomen. Je kan een veilig werken campagne inzetten binnen alle organisaties waar veilige werkomstandigheden van groot belang zijn voor het personeel en andere betrokkenen. Denk bijvoorbeeld aan veilig werken in de bouw, werken met chemische stoffen, werken op hoogte, veilig werken in de logistiek of werkveiligheid in de zorg. Een veiligheidscampagne kan bestaan uit verschillende visuele communicatiemiddelen, zoals:

  • Uitleganimaties;
  • Instructievideo’s;
  • Infographics of praatplaten;
  • Posters;
  • Een veiligheidsmascotte, kleurplaten, kaartspellen, sleutelhangers en meer!

De vormgeving en inzet van al deze middelen wordt vooraf vastgelegd in een strategisch contentplan, ofwel plan van aanpak, op basis van de eisen, uitdagingen en doelstellingen van jouw organisatie.

Bij bepaalde wensen, hanteren we een eenduidig advies. Zo gebruik je bijvoorbeeld animatie bij het visualiseren van gevaarlijke situaties binnen een veiligheidscampagne. Zo hoeven er geen acteurs in benarde posities gebracht te worden. Wil je je bedrijf als werkgever op de kaart zetten, kun je het beste gaan voor film om een kijkje achter de schermen te geven en een glimp van de mensen te laten zien. Als het gaat om campagnebrede content, is een crossmediale inzet aan te raden. Daarmee doelen we niet alleen op geoptimaliseerde video’s voor verschillende kanalen voor zowel animatie als film, maar ook alternatieve contentvormen, zoals drukwerk of digitaal grafisch design zoals een iconenset of infographic. Afhankelijk van je vraagstuk en je doelen kunnen we een passend advies hierover geven.

Wij hanteren vaste prijzen voor animaties. Hierin maken we onderscheid in 3 detailniveaus. Afhankelijk van je wensen, raden we een bepaald detailniveau aan. Dat betekent dat een animatie voor vastgoed niet duurder hoeft te zijn dan een animatie voor de bouwsector en vice versa. Wij geven je graag meer inzicht in hoe de animatieprijs tot stand komt.

De inzet van je content wordt pas echt succesvol wanneer je vooraf een duidelijk plan hebt. Een goede uitleg begint bij het formuleren van je doel, doelgroep, kanalen en middelen die je denkt nodig te hebben om dit doel te bereiken. We denken daarom altijd strategisch met je mee: van concept, naar creatie, tot campagne. Of het nu gaat om een veiligheidscampagne, werving en selectie of ander vraagstuk. Tijdens een Magic Meeting gaan onze experts samen met jou aan de slag met een strategie voor het allerbeste eindresultaat. Lees hier meer over onze Magic Meeting en werkwijze.

Julie van Rooij - Cooler Media

Julie van Rooij
Online Marketer

Lars Weijers - Cooler Media

Lars Weijers
Accountmanager

Helen Berger - Cooler Media

Helen Berger
Creative Producer

Daniel Visscher - Cooler Media

Daniël Visscher
Art Director

Hoe kunnen we jou helpen?

Vertel ons wat jouw uitdaging is en kom direct in contact met de expert die jou het beste kan helpen.

"*" geeft vereiste velden aan