Waar ben je naar op zoek?
Meest gezocht
Andere zochten naar...
Populaire diensten
Onze populairste diensten en oplossingen
Wij helpen QHSE-managers bij het creëren van bewustzijn over veiligheid op de werkvloer.
Als verantwoordelijke voor het QHSE-beleid staat veiligheid op de werkvloer bij jou op de eerste plaats. Naast voldoen aan de wettelijke verplichtingen is het jouw taak om onveilige situaties te voorkomen door medewerkers te informeren over veiligheidsmaatregelen, -richtlijnen en -risico’s. Hierbij zijn goede communicatie en een open en positieve veiligheidscultuur van groot belang.
Cooler Media helpt bij het verbeteren van de veiligheidscultuur. Met een veiligheidscampagne vertalen we jouw veiligheidsprogramma naar begrijpelijke communicatie voor iedere laag van de organisatie. Met behulp van animatie, film en design geven we duidelijke uitleg over thema’s rondom werkveiligheid.
We starten met de ontwikkeling van een contentstrategie op basis van jouw uitdagingen en doelstellingen. Vervolgens ontwikkelen we een maatwerk designstijl en veiligheidsmascotte die de basis vormen voor alle content. Voor ieder veiligheidsthema’s ontwikkelen we passende content die je periodiek in kunt zetten. Tussentijds analyseren we de resultaten en optimaliseren we de campagne voor nóg meer veiligheidsbewustzijn!
Bekijk de ervaring van SHE-Officers Frank en Marciano van Hollandia Industrial 👉
Bij Cooler Media zijn we gespecialiseerd in het uitleggen van complexe verhalen. Hierbij nemen we drempels weg en communiceren we in een taal die door iedereen begrepen wordt. Door onze jarenlange ervaring komen we snel en efficiënt van strategie naar creatie en resultaat.
Strategie
Elke samenwerking begint met een strategische sessie, de Magic Meeting.
Creatie
Vanuit de strategie ontwikkelen we alles wat jij nodig hebt om je doelen te bereiken.
Resultaat
Na oplevering van alle coole content voeren we de volledige strategie voor je uit.
Lars Weijers
Accountmanager
Neem contact op met Lars voor een vrijblijvend adviesgesprek op +31 (0)76 886 7790 of klik op de knop hieronder om direct een afspraak in te plannen.
Plan afspraakSamen met onze klanten maken we veiligheid bespreekbaar op een informatieve én leuke manier. Met de inzet van veiligheidsvideo's, animatie, film, design, kleurplaten, kaartspellen, koffiebekers, sleutelhangers en nog veel meer andere visuele middelen dragen we bij aan de werkveiligheid en voorkomen we ongevallen op de werkvloer. Daar zijn we trots op!
Hollandia Industrial
Animatie, film, design, creatie veiligheidsmascotte, style guide, kaartspel en meer
Samen met Hollandia werken we sinds 2020 aan de veiligheidscampagne ‘Veilig denken, doen en tonen!’ om veiligheidsbewustzijn binnen de organisatie te vergroten. Met de introductie van veiligheidsmascotte Buddy en de inzet van zowel online als offline communicatiemiddelen brengen we veilig werken onder de aandacht bij medewerkers en hun naasten.
Lees meer over deze case Of praat met de art directorBallast Nedam Industriebouw
Animatie, film, design, creatie veiligheidsmascotte, kalender, social posts en meer
In de veiligheidscampagne van Ballast Nedam Industriebouw staat er ieder kwartaal een ander veiligheidsthema centraal. Met Bas Ballast in de hoofdrol maken we veiligheid bespreekbaar. Zo geven we uitleg over de life saving rules, zorgen we dat elkaar aanspreken gemakkelijker wordt en delen alles over handveiligheid.
Lees meer over deze case Of praat met de art directorHelloFresh
Animatie, design, creatie veiligheidsmascotte, style guide en meer
Door de snelle groei van maaltijdbezorgingsdienst HelloFresh ontstond er een grote uitdaging: het waarborgen van veiligheid op de werkvloer. Met een visuele 'Hello safety' campagne brengen we samen met Larry the Lime veilig werken in het magazijn en werkveiligheid in de logistieke hub onder de aandacht.
Lees meer over deze case Of praat met de art directorVB Groep
Animatie
Veiligheid op de bouwplaats is belangrijk voor medewerkers, maar ook voor bewoners en omwonenden. Met animatie informeert VB Groep juist deze mensen over de mogelijke risico’s op het gebied van veiligheid. De animatievideo wordt getoond op bewonersavonden, zodat ook zij kunnen bijdragen aan het waarborgen van de veiligheid.
Lees meer over deze case Of praat met de art directorRWE
Animatie zonder voice-over
Energieproducent RWE streeft naar een veilige werkplek zonder bedrijfsincidenten. Binnen de campagne Mission Zero wordt onder andere animatie gebruikt om medewerkers te informeren over de 12 Life Saving Rules. Zelfs zonder voice-over wordt duidelijk en eenvoudig uitgelegd wat deze levensreddende regels inhouden.
Lees meer over deze case Of praat met de art directorBenieuwd naar alle visuele middelen die we in kunnen zetten om veilig werken bespreekbaar te maken binnen jouw organisatie? Bekijk dan onze toolbox voor jouw veiligheidsprogramma.
Leg je vraagstuk voor aan onze experts en krijg direct inzicht in de mogelijkheden voor jouw bedrijf.
"*" geeft vereiste velden aan
Lars Weijers
Accountmanager
lars@coolermedia.nl
+31768867790
Daniël Visscher
Art Director
daniel@coolermedia.nl
Veiligheid op de werkvloer is van cruciaal belang voor iedere organisatie. Niet alleen voor het welzijn van medewerkers, maar ook voor het algehele succes en de duurzaamheid van het bedrijf. Een veilige werkplek is belangijk voor: Een veiligheidsprogramma is een concreet actieplan met maatregelen om de veiligheidscultuur binnen een organisatie te verbeteren. Dit programma zet de veiligheid en gezondheid van medewerkers voorop en wordt ontwikkeld op basis van wettelijke verplichtingen vanuit de Arbowetgeving, een risico inventarisatie analyse en de geleerde lessen van arbeidsongevallen uit het verleden. Met een veiligheidscampagne communiceer je op een effectieve en duidelijke manier over de veiligheidsmaatregelen uit een veiligheidsprogramma, met als doel het veiligheidsbewustzijn te vergroten en onveilig gedrag te voorkomen. Je kan een veilig werken campagne inzetten binnen alle organisaties waar veilige werkomstandigheden van groot belang zijn voor het personeel en andere betrokkenen. Denk bijvoorbeeld aan veilig werken in de bouw, werken met chemische stoffen, werken op hoogte, veilig werken in de logistiek of werkveiligheid in de zorg. Een veiligheidscampagne kan bestaan uit verschillende visuele communicatiemiddelen, zoals: De vormgeving en inzet van al deze middelen wordt vooraf vastgelegd in een strategisch contentplan, ofwel plan van aanpak, op basis van de eisen, uitdagingen en doelstellingen van jouw organisatie. De veiligheidsladder (Safety Culture Ladder) is een tool waarmee beoordeeld kan worden in welke ontwikkelingsfase een organisatie zich bevindt op het gebied van veiligheidsbewustzijn. Een veiligheidscampagne kan bijdragen aan het beklimmen van de veiligheidsladder. Vanaf trede 3 is het namelijk essentieel dat bedrijven aan kunnen tonen dat zij zich intern actief bezighouden met het naleven van de regelgeving rondom arbeidsveiligheid. Er wordt verwacht dat een bedrijf structureel aandacht besteedt aan veilig werken, bijvoorbeeld door het nemen van maatregelen op basis van resultaten uit de risico inventarisatie. Met de inzet van een campagne voor veilig werken investeer je continue en aantoonbaar in het verhogen van de veiligheidsbewustzijn, een investering die vanaf trede 4 wordt verwacht. Als bedrijf werk je proactief aan het verbeteren van de arbeidsomstandigheden. Door content op verschillende manieren in te zetten zorgen we dat kennis over veiligheid niet alleen gedeeld wordt vanuit naam van de werkgever, maar dat het ook onder medewerkers bespreekbaar wordt en er ruimte ontstaat om elkaar op veiligheidsafspraken aan te spreken. Zo kunnen werknemers veilig én met plezier samenwerken!
Veelgestelde vragen over veiligheid