Veiligheidscampagne - Header Ballast Nedam

Verhoog de adoptie
van veilig werken met
een veiligheidscampagne

Wij helpen QHSE-managers bij het creëren van bewustzijn over veiligheid op de werkvloer.

Spreek onze experts Bekijk de cases
Veiligheidscampagne - Header Ballast Nedam

Verhoog de adoptie van veilig werken met een veiligheidscampagne

Wij helpen QHSE-managers bij het creëren van bewustzijn over veiligheid op de werkvloer.

Spreek onze experts Bekijk de cases

Stimuleer veilig gedrag op de werkvloer

Als verantwoordelijke voor het QHSE-beleid staat veiligheid op de werkvloer bij jou op de eerste plaats. Naast voldoen aan de wettelijke verplichtingen is het jouw taak om onveilige situaties te voorkomen door medewerkers te informeren over veiligheidsmaatregelen, -richtlijnen en -risico’s. Hierbij zijn goede communicatie en een open en positieve veiligheidscultuur van groot belang.

Cooler Media helpt bij het verbeteren van de veiligheidscultuur. Met een veiligheidscampagne vertalen we jouw veiligheidsprogramma naar begrijpelijke communicatie voor iedere laag van de organisatie. Met behulp van animatie, film en design geven we duidelijke uitleg over thema’s rondom werkveiligheid.

We starten met de ontwikkeling van een contentstrategie op basis van jouw uitdagingen en doelstellingen. Vervolgens ontwikkelen we een maatwerk designstijl en veiligheidsmascotte die de basis vormen voor alle content. Voor ieder veiligheidsthema’s ontwikkelen we passende content die je periodiek in kunt zetten. Tussentijds analyseren we de resultaten en optimaliseren we de campagne voor nóg meer veiligheidsbewustzijn!

Visualisatie van de 3 fases in het werkproces van Cooler Media voor het ontwikkelen van een veiligheidscampagne

Deze bedrijven kozen voor visuele communicatie over veilig werken

Logo - Berghege Heerkens Bouwgroep
Logo AS Watson
Hello Fresh - logo
Veilig werken - Ballast Nedam

Waarom kiezen voor een veiligheidscampagne?

  • Creëer bewustzijn rondom veiligheidsrisico’s bij medewerkers en stakeholders
  • Draag effectief het veiligheidsbeleid uit op de werkvloer
  • Breng collega’s in beweging met humor en herkenbaarheid
  • Veiligheid krijgt een gezicht en wordt bespreekbaar
  • Behaal van SCL-certificering of de volgende trede op de veiligheidsladder
Bekijk veiligheidscampagnes

Waarom Cooler Media als veiligheidspartner?

  • Dé expert in het duidelijk uitleggen van complexe materie
  • Ervaring met grote en kleine veiligheidsvraagstukken binnen diverse sectoren
  • Meer dan 12 jaar aan creatieve kennis inzetbaar voor jouw unieke campagne
  • Toegankelijke content voor alle (internationale) lagen van jouw organisatie

Bekijk de ervaring van SHE-Officers Frank en Marciano van Hollandia Industrial 👉

Onze werkwijze

Bij Cooler Media zijn we gespecialiseerd in het uitleggen van complexe verhalen. Hierbij nemen we drempels weg en communiceren we in een taal die door iedereen begrepen wordt. Door onze jarenlange ervaring komen we snel en efficiënt van strategie naar creatie en resultaat.

Icon - Strategie Meeting
Icon - video productie

Strategie

Elke samenwerking begint met een strategische sessie, de Magic Meeting.

Creatie

Vanuit de strategie ontwikkelen we alles wat jij nodig hebt om je doelen te bereiken.

Resultaat

Na oplevering van alle coole content voeren we de volledige strategie voor je uit.

Lars Weijers - Cooler Media

Lars Weijers
Accountmanager

Vrijblijvend advies?

Neem contact op met Lars voor een vrijblijvend adviesgesprek op +31 (0)76 886 7790 of klik op de knop hieronder om direct een afspraak in te plannen.

Plan afspraak

Veiligheidscampagnes

Samen met onze klanten maken we veiligheid bespreekbaar op een informatieve én leuke manier. Met de inzet van veiligheidsvideo's, animatie, film, design, kleurplaten, kaartspellen, koffiebekers, sleutelhangers en nog veel meer andere visuele middelen dragen we bij aan de werkveiligheid en voorkomen we ongevallen op de werkvloer. Daar zijn we trots op!

Hollandia Industrial
Animatie, film, design, creatie veiligheidsmascotte, style guide, kaartspel en meer

Samen met Hollandia werken we sinds 2020 aan de veiligheidscampagne ‘Veilig denken, doen en tonen!’ om veiligheidsbewustzijn binnen de organisatie te vergroten. Met de introductie van veiligheidsmascotte Buddy en de inzet van zowel online als offline communicatiemiddelen brengen we veilig werken onder de aandacht bij medewerkers en hun naasten.

Lees meer over deze case Of praat met de art director
Veilig werken - Ballast Nedam Industriebouw

Ballast Nedam Industriebouw
Animatie, film, design, creatie veiligheidsmascotte, kalender, social posts en meer

In de veiligheidscampagne van Ballast Nedam Industriebouw staat er ieder kwartaal een ander veiligheidsthema centraal. Met Bas Ballast in de hoofdrol maken we veiligheid bespreekbaar. Zo geven we uitleg over de life saving rules, zorgen we dat elkaar aanspreken gemakkelijker wordt en delen alles over handveiligheid.

Lees meer over deze case Of praat met de art director
Veiligheidscampagne HelloFresh - Preview image voor een animatievideo

HelloFresh
Animatie, design, creatie veiligheidsmascotte, style guide en meer

Door de snelle groei van maaltijdbezorgingsdienst HelloFresh ontstond er een grote uitdaging: het waarborgen van veiligheid op de werkvloer. Met een visuele 'Hello safety' campagne brengen we samen met Larry the Lime veilig werken in het magazijn en werkveiligheid in de logistieke hub onder de aandacht. 

Lees meer over deze case Of praat met de art director

VB Groep
Animatie

Veiligheid op de bouwplaats is belangrijk voor medewerkers, maar ook voor bewoners en omwonenden. Met animatie informeert VB Groep juist deze mensen over de mogelijke risico’s op het gebied van veiligheid. De animatievideo wordt getoond op bewonersavonden, zodat ook zij kunnen bijdragen aan het waarborgen van de veiligheid.

Lees meer over deze case Of praat met de art director
Veilig werken - RWE

RWE
Animatie zonder voice-over

Energieproducent RWE streeft naar een veilige werkplek zonder bedrijfsincidenten. Binnen de campagne Mission Zero wordt onder andere animatie gebruikt om medewerkers te informeren over de 12 Life Saving Rules. Zelfs zonder voice-over wordt duidelijk en eenvoudig uitgelegd wat deze levensreddende regels inhouden.

Lees meer over deze case Of praat met de art director
Toolbox voor veilig werken en veiligheidscampagnes

Toolbox voor jouw veiligheidsprogramma

Benieuwd naar alle visuele middelen die we in kunnen zetten om veilig werken bespreekbaar te maken binnen jouw organisatie? Bekijk dan onze toolbox voor jouw veiligheidsprogramma.

Bekijk de toolbox

Hoe kunnen wij je verder helpen?

Leg je vraagstuk voor aan onze experts en krijg direct inzicht in de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

  • Binnen 1 werkdag reactie
  • Advies op maat
  • Leer wat werkte voor andere bedrijven
  • Ontdek alle creatieve oplossingen

"*" geeft vereiste velden aan

Inspiratiesessie of prijsopgave*

Liever een mailtje sturen of direct telefonisch in gesprek met onze experts?

Lars Weijers - Cooler Media
Daniel Visscher - Cooler Media

Lars Weijers
Accountmanager
lars@coolermedia.nl
+31768867790

Daniël Visscher
Art Director
daniel@coolermedia.nl

Hoe kunnen wij je verder helpen?

Leg je vraagstuk voor aan onze experts en krijg direct inzicht in de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

  • Binnen 1 werkdag reactie
  • Advies op maat
  • Leer wat werkte voor andere bedrijven
  • Ontdek alle creatieve oplossingen

"*" geeft vereiste velden aan

Inspiratiesessie of prijsopgave*

Liever een mailtje sturen of direct telefonisch in gesprek met onze experts?

Lars Weijers - Cooler Media

Lars Weijers
Accountmanager
lars@coolermedia.nl
+31768867790

Daniel Visscher - Cooler Media

Daniël Visscher
Art Director
daniel@coolermedia.nl


Veelgestelde vragen over veiligheid

Veiligheid op de werkvloer is van cruciaal belang voor iedere organisatie. Niet alleen voor het welzijn van medewerkers, maar ook voor het algehele succes en de duurzaamheid van het bedrijf. Een veilige werkplek is belangijk voor:

  • Bescherming van werknemers tegen verwondingen, beroepsziekten en andere gezondheidsrisico’s die tot arbeidsongeschiktheid zouden kunnen leiden;
  • Verhoging van het welzijn op werk, de tevredenheid en de productiviteit van medewerkers;
  • Wettelijke naleving van de regels uit de Arbowet en eventuele andere branchegerelateerde wetgeving;
  • Vermindering van de kosten voor werkgevers door ongelukken te voorkomen in plaats van negatieve gevolgen achteraf te compenseren;
  • Een positieve reputatie ten opzichte van klanten, leveranciers, (potentiële) werknemers, onderaannemers en andere stakeholders!

Een veiligheidsprogramma is een concreet actieplan met maatregelen om de veiligheidscultuur binnen een organisatie te verbeteren. Dit programma zet de veiligheid en gezondheid van medewerkers voorop en wordt ontwikkeld op basis van wettelijke verplichtingen vanuit de Arbowetgeving, een risico inventarisatie analyse en de geleerde lessen van arbeidsongevallen uit het verleden.

Met een veiligheidscampagne communiceer je op een effectieve en duidelijke manier over de veiligheidsmaatregelen uit een veiligheidsprogramma, met als doel het veiligheidsbewustzijn te vergroten en onveilig gedrag te voorkomen. Je kan een veilig werken campagne inzetten binnen alle organisaties waar veilige werkomstandigheden van groot belang zijn voor het personeel en andere betrokkenen. Denk bijvoorbeeld aan veilig werken in de bouw, werken met chemische stoffen, werken op hoogte, veilig werken in de logistiek of werkveiligheid in de zorg. Een veiligheidscampagne kan bestaan uit verschillende visuele communicatiemiddelen, zoals:

  • Uitleganimaties;
  • Instructievideo’s;
  • Infographics of praatplaten;
  • Posters;
  • Een veiligheidsmascotte, kleurplaten, kaartspellen, sleutelhangers en meer!

De vormgeving en inzet van al deze middelen wordt vooraf vastgelegd in een strategisch contentplan, ofwel plan van aanpak, op basis van de eisen, uitdagingen en doelstellingen van jouw organisatie.

De veiligheidsladder (Safety Culture Ladder) is een tool waarmee beoordeeld kan worden in welke ontwikkelingsfase een organisatie zich bevindt op het gebied van veiligheidsbewustzijn. Een veiligheidscampagne kan bijdragen aan het beklimmen van de veiligheidsladder. Vanaf trede 3 is het namelijk essentieel dat bedrijven aan kunnen tonen dat zij zich intern actief bezighouden met het naleven van de regelgeving rondom arbeidsveiligheid. Er wordt verwacht dat een bedrijf structureel aandacht besteedt aan veilig werken, bijvoorbeeld door het nemen van maatregelen op basis van resultaten uit de risico inventarisatie.

Met de inzet van een campagne voor veilig werken investeer je continue en aantoonbaar in het verhogen van de veiligheidsbewustzijn, een investering die vanaf trede 4 wordt verwacht. Als bedrijf werk je proactief aan het verbeteren van de arbeidsomstandigheden. Door content op verschillende manieren in te zetten zorgen we dat kennis over veiligheid niet alleen gedeeld wordt vanuit naam van de werkgever, maar dat het ook onder medewerkers bespreekbaar wordt en er ruimte ontstaat om elkaar op veiligheidsafspraken aan te spreken. Zo kunnen werknemers veilig én met plezier samenwerken!