Banner laten maken

Wij verbeteren jouw online zichtbaarheid met effectieve banners.

Vrijblijvend advies Ons werk

Icon - IT

Banner laten maken

Wij snappen heel goed dat je wilt opvallen tussen alle andere advertenties. Bedrijven worden steeds creatiever. Gelukkig worden wij dat ook. Dus waar wacht je nog op? Laat een effectieve banner maken á la Cooler Media om jouw bedrijf eruit te laten springen!

Laat je banner zo goed mogelijk aansluiten op jouw doelgroep. Onze experts adviseren je vrijblijvend welke stijl het beste bij jou past.

Video in iedere fase van de customer journey

See

Een korte bumpervideo voor het eerste contactmoment met je beoogde klant. Trek de aandacht en creëer je naamsbekendheid. Een soort teaser.

Think

Een langere uitleg van je dienst of product, enkel gericht op de geïnteresseerde kijkers. Beïnvloed de overwegingsfase en creëer nog meer herkenning.

Do

Tijd voor actie! Motiveer de kijkers die je hebt overtuigd met een of meerdere korte en krachtige call to actions. Stimuleer conversie en handelen bij de kijkers.

Als beste beoordeeld

Banner laten maken

Wat is de booschap?

We plannen een ‘Magic Meeting’ in, waarin we jouw boodschap helder in kaart brengen. Tijdens deze sessie transformeren we jouw abstracte verhaal naar een visueel storyboard en script. Zo weet je aan het eind van de meeting meteen hoe jouw banner eruit zal zien.

 
Icon - Meeting

Eerste concept visueel

Naar aanleiding van de eerste versie van het script en het storyboard, werken we alles uit in de definitieve opmaak en teksten in een visual design. Hierbij ontvang je ook per uitgetekend beeld een uitgebreide beeldbeschrijving en voice-overtekst.

Icon - Schets - Wit

Start van het productieproces

In de derde fase gaan we aan de slag met jouw daadwerkelijke banner! Het visual design komt tot leven. Vervolgens sturen we de eerste versie naar je toe. Zo kun jij ons indien nodig van feedback voorzien. Hierna voegt een sounddesigner geluidseffecten en muziek toe om de puntjes op de i te zetten. Na jouw goedkeuring is jouw banner af en klaar om verspreid te worden!

 
Icon - video productie

Wat is het gewenste resultaat?

Gefeliciteerd! Je bent een toffe banner rijker. Al een idee hoe je hem in gaat zetten? Bespreek jouw intenties met onze video marketing experts. Laat je vrijblijvend adviseren of laat de hele campagne over aan ons! Met onze marketing technieken helpen we met het verspreiden van de banner onder de juiste mensen.

Icon - Verspreiden

Waarom
Cooler Media?

  • Voor elk budget de hoogste kwaliteit in beeld & geluid
  • Meer dan 3000 unieke video’s geproduceerd en 10+ jaar ervaring
  • Gratis advies omtrent strategie voor maximaal rendement
  • We zijn flexibel en denken altijd met je mee
  • Meer dan 200 Klanten beoordelen ons met een dikke 9+
  • Vaste prijs zonder verrassingen
  • Super snelle levering mogelijk

Lukas van de Water
Managing Director H2O Marine

FONK150 Best Agencies 2023 - Cooler Media
Logo Emerce 2024

Waarom banners inzetten binnen je marketingstrategie?

Online zichtbaarheid is steeds belangrijker voor ondernemers. Je wilt natuurlijk wel blijven opvallen bij je doelgroep én je wilt klanten trekken. Online bannering wordt ook wel Display Advertising genoemd. Een banner maken heeft veel toegevoegde waarde zoals:

  • Het is herkenbaar
  • Vergroot je naamsbekendheid
  • Specifieke targeting is mogelijk
  • Er zijn verschillende formaten
  • Je kan remarketing toepassen
  • Er zijn meerdere contactmomenten mogelijk

Veegestelde vragen

Banners zijn grafische reclame-uitingen die je vindt op het internet in de vorm van advertenties. Dit kan in de vorm van video, animatie, afbeeldingen et cetera. Banners zijn interactief, omdat je erop kunt klikken. Zo worden mensen geleid naar een webpagina die hen meer informatie biedt over hetgeen wat wordt geadverteerd. Bedrijven zien dit als een grote kans voor onder andere meer websitebezoekers. Dat is het ook. Het internet wordt dan ook overspoelt met online banners en daarom is de juiste marketingstrategie hierachter onmisbaar.

Er zijn een aantal standaardformaten die het beste scoren. Dit zijn de meest gangbare banner formaten:

  • 120 x 600 pixels, “skyscraper“: is populair omdat dit bannertype een hoge doorklikratio heeft.
  • 320 x 50 pixels, “Mobile leaderboard”
  • 970 x 90 pixels, “Large leaderboard”
  • 468 x 60 pixels, “full banner“: het meest courante bannerformaat tot eind 2004, maakt thans plaats voor de “leaderboard”.
  • 120 x 60 pixels, “button“: tot 2002 een courant formaat, dit formaat wordt eigenlijk niet meer gebruikt.
  • 300 x 600 pixels, “Half-page” Banner 2x de groote van een Rectangle
  • 300 x 1050 pixels “Portrait”
  • 234 x 60 pixels, “half banner“: tot eind 2003 een courant formaat.
  • 336 x 280 pixels, “large rectangle“: grotere versie van de medium rectangle.
  • 728 x 90 pixels, “leaderboard“: deze hogere ‘breedbeeldbanner’ vond haar intrede in Europa medio 2004.
  • 250 x 250 pixels, “Square” Kleine vierkante banner.
  • 160 x 600 pixels, “brede skyscraper“, wordt eerder zelden gebruikt.
  • 300 x 250 pixels, “medium rectangle“: wordt als een zeer goed reclame-instrument gezien omdat het zich meestal tussen de content integreert en geschikt is voor ‘rich media content’.
  • 320 x 100 pixels “Large mobile banner” Banner geschikt voor smartphones
  • 970 x 250 pixels “Billboard” Werd voor 2014 vaak gebruikt als Rich Media

Je kunt banners op verschillende platformen en in diverse vormen inzetten. Het belangrijkste is om heldere doelstellingen te formuleren en jezelf zoal het volgende af te vragen:

  • Door wie moet mijn banner worden gezien?
  • Op welk moment is publicatie dan het meest geschikt?
  • Welke informatie moet ik verstrekken om interesse te wekken?
  • In welke fase van het See-Think-Do-Care model zet ik ‘m in?

Jouw banner moet natuurlijk maximaal resultaat behalen. Dit vereist enige online marketingvaardigheden waar wij jou mee kunnen helpen. Dus ben jij op zoek naar een specialist in het inzetten van video en banners? Neem dan contact op met onze marketingspecialisten.

In bannerland heb je vast weleens gehoord van HTML5 banners en GIF banners. Beide banners die het mogelijk maken om met interactieve elementen en animatie te adverteren. Alleen wat is het verschil precies? HTML5 banners hebben het voordeel dat zij bij uitgebreide animaties nog steeds een kleine bestandsgrootte hebben. Daarnaast ondersteunen HTML5’s ook een enorme kleurruimte (tot wel 16,7 miljoen kleuren!). Dit aantal is voor een GIF banner een stuk lager (256 kleuren). Ook wordt er bij een GIF banner gebruikgemaakt van eenvoudige animaties om de bestandsgrootte te beperken.

Julie van Rooij - Cooler Media

Julie van Rooij - Online Marketeer

Christian de Waard - Cooler Media

Christian de Waard - Video consultant

Helen Berger - Cooler Media

Helen Berger - Creative Producer

Daniel Visscher - Cooler Media

Daniël Visscher - Art Director

Prijzen direct in je inbox?

Omschrijf je wensen en krijg op werkdagen binnen het uur reactie.

"*" geeft vereiste velden aan