Organto

Bekijk meer animaties

Opdrachtgever:
Organto

Onderwerp:
I AM Organic

Stijl:
Maatwerk Animatie

Taal:
Nederlands
Engels

Opdracht:
Eat the World Better met I AM Organic! Het merk van Organto Food dat alleen biologische en duurzame producten verkoopt met een CO2-neutrale voetafdruk! Benieuwd hoe het merk ervoor zorgt dat al hun producten CO2-neutraal zijn? Check de animatie voor een haarfijne uitleg.

De uitvoering

I AM Organic, het innovatieve nieuwe merk van Organto Foods, verkoopt verse biologische groenten, fruit en kruiden met een uniek digitaal paspoort per product. Hierin communiceren ze 100% transparant over onder andere herkomst, teelt en duurzaamheid. Benieuwd hoe het merk ervoor zorgt dat al hun producten CO2-neutraal zijn? Voedingsproducent Organto koos voor een Maatwerk Animatie voor de introductie van het merk I AM Organic.

Voor Organto is een unieke animatie stijl ontworpen die goed aansluit bij hun huisstijl. Uiteindelijk kan de animatie gebruikt worden voor diverse doeleinden; binnen een video campagne op YouTube, voor een online commercial, op social media en op de website.

Op de hoogte blijven van ons nieuwste werk?

Schrijf je in voor de Spotlight en ontvang één keer per maand een e-mail met tips, trends, cases, blogs en onze nieuwste creaties.

Schrijf je in op onze Blogs
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Het script

Wil jij producten kopen gemaakt met aandacht voor mens en milieu?

I AM Organic werkt samen met lokale boeren om verse, biologische groente, fruit en kruiden in jouw supermarkt te krijgen. Dit met een zo laag mogelijke CO₂-voetafdruk.

Die voetafdruk is het totaal aan broeikasgassen die uitgestoten worden voor het produceren en distribueren van alles wat jij consumeert. De impact van onze productketen laten we berekenen door een onafhankelijke partij volgens een Life Cycle Analyse principe, waarbij we kijken naar ieder stap, zoals landgebruik, teelt, verpakking, transport en opslag.

We maken in de hele keten bewuste keuzes om de CO2-uitstoot zo laag mogelijk te houden. De overgebleven CO2-uitstoot compenseren we door samenwerking met een gespecialiseerde partner, die investeert in projecten met een positieve sociale en milieu impact. Zo zijn onze producten CO2-neutraal.

Met I AM Organic, you can eat the world better.