SportVibes – VitaliteitSpelen

Opdrachtgever:
SportVibes

Onderwerp:
VitaliteitSpelen

Stijl:
Standaard Animatie

Opdracht:
De VitaliteitSpelen is een nationaal programma om ouderen aan het bewegen te krijgen. Om uit te leggen hoe en waarom zij dit doen, heeft Cooler Media een animatie gemaakt in de huisstijl van de VitaliteitSpelen.

De uitvoering.

Dat de Nederlandse bevolking steeds ouder wordt en daarmee vergrijst, is je vast niet ontgaan. Maar hoe zorg je er dan voor dat kwetsbare ouderen in beweging komen én blijven?

SportVibes en Stichting Gouden dagen hebben ervoor gekozen om hun verhaal in een karakteranimatie naar buiten te brengen. In deze animatie wordt uitgelegd hoe ouderen weer in beweging gebracht kunnen worden.

Doordat de animatie is afgestemd op de huisstijl van de VitaliteitSpelen, versterkt dit het beeldmerk op de website en social media.

Blijf op de hoogte van video marketing ontwikkelingen.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Het script.

Nederland vergrijst, het aantal ouderen groeit en dat zal de komende jaren verder toenemen. Meer dan de helft hiervan beweegt niet of te weinig. En dat geldt zeker voor de groep kwetsbare ouderen. Terwijl enige beweging, ook op latere leeftijd, veel positieve lichamelijk en mentale effecten heeft.

Een groeiende groep ouderen is als bewoner of via wijkverpleging, thuiszorg, en dagbesteding verbonden aan een zorgcentrum. Vanuit die basis starten we met de VitaliteitSpelen: het nationaal beweegprogramma voor ouderen.

Samen met zorgcentra en gemeentes gaan wij het beweegaanbod- en plezier voor ouderen verhogen. Zo willen we meer bewegen bevorderen, kennis delen, opleiden en campagne voeren. De VitaliteitSpelen geven zorginstellingen concrete handvaten om samen met ons, ouderen structureel meer te laten bewegen.

Wil jij samen met ons honderdduizenden ouderen een actieve en gelukkigere oude dag bezorgen?

Kijk op vitaliteitspelen.nl en neem contact op.