Gamification

Iedereen houdt wel van een spelletje en uitdaging! Met gamification kan je interactie creëren met je doelgroep. Wij van Cooler Media zijn dol op games. Speciaal daarom hebben wij een lijst opgesteld met de beste gamification campagnes.

Nike+ Fuelband

Nike heeft in januari 2012 deze campagne ingezet. Sindsdien heeft het zich ontwikkeld als een bekende gegamificeerde sport. Het bandje houdt alle sportbewegingen bij en geeft deze weer in een app. Zo kan je zien en meten wie het beste heeft gepresteerd.

Starbucks | My Starbucks Rewards

Gratis eten en drinken winnen? Daarvoor heeft Starbucks de rewards campagne bedacht. Starbucks heeft gamification ingezet om de ervaring van de klanten te verbeteren. Bekijk hier hoe ze dat hebben gedaan.

McDonald’s & Monopoly

Eten en een spel combineren? Dat kan bij McDonald’s met Monopoly! McDonald’s is erin geslaagd om haar productverkoop te laten groeien met behulp van gamification. Benieuwd hoe het spel werkt? Bekijk dan onderstaande video.

Samsung | All eyes on S4

Kan jij je aandacht er goed bijhouden? Samsung heeft gamification ingezet bij de lancering van de S4. De taak: zo lang mogelijk naar het scherm blijven kijken zonder afgeleid te worden. Dat blijkt toch moeilijker te zijn dan je misschien denkt. Zou jij het kunnen?

Nestlé | Contrex water surprise

In de campagne van Nestlé zijn vele calorieën verbrand! In onderstaande video zie je hoe Nestlé op een leuke manier haar product promoot onder vele mensen (vooral vrouwen).

Inspiratie opgedaan over gamification en wil jij hier meer over weten? Wij kunnen je daarmee helpen! Neem vandaag nog contact met ons op.

Tags:
Schrijf je in op de nieuwsbrief en ontvang één keer per maand de beste blogs en tips in je inbox!