Stichting Anton Constandse – Jaarverslag 2019

Stijl:
Maatwerk Infographic

Opdracht:
Hoe communiceer je statische, taaie en toch belangrijke informatie zoals jaarcijfers op een leuke, gedenkwaardige en makkelijke manier? Juist, met een infographic! In deze maatwerk infographic deelt Stichting Anton Constandse de belangrijkste punten uit het jaarverslag van 2019 op visuele wijze!

De uitvoering.

Aan de kleurrijke huisstijl van Stichting Anton Constandse ontbreekt deze maatwerk infographic niet. Door het gebruik van de juiste kleurencombinatie met vloeiende graphics, variatie in symbolen en de juiste hoeveelheid aan tekst is er een dynamisch, levendig en bovenal helder overzicht gecreëerd van de belangrijkste cijfers uit 2019.

De kleurcombinatie geeft een extra frisse indruk van de infographic. Hierdoor krijgen ook de diverse ontwerpen, zoals de landkaart, taartgrafieken en de kernwaarden extra aandacht.

Deze infographic is het perfecte voorbeeld waarom het zo goed werkt om statische, complexe informatie te verduidelijken; grote hoeveelheden informatie worden op duidelijke wijze gevisualiseerd, zodat alleen de kernpunten van het verhaal tekstueel vertolkt hoeven te worden. Op deze manier maak je deze informatie makkelijk en snel te verwerken voor je doelgroep en onthouden zij het veel beter dan in puur tekstvorm!

COOLER MEDIA

We maken korte, krachtige uitleganimaties en zorgen voor het juiste publiek. Onze animaties en uitlegvideo’s creëren een ‘Aha! moment’ bij de kijker. Maar dat is niet alles: we gebruiken de animatie als online commercial, zodat we ook nieuwe klanten bereiken.

Lees meer →

Emerce 100

Cooler Media - YouTube Certified

Cooler Media