CBL – Het Nationaal Preventieakkoord

Opdrachtgever:
Centraal Bureau Levensmiddelenhandel

Onderwerp:
Het Nationaal Preventieakkoord in de supermarkt

Stijl:
Maatwerk Infographic

Opdracht:
Het Nationaal Preventieakkoord is in het leven geroepen om problematisch alcoholgebruik, roken en overgewicht terug te dringen. In een maatwerk infographic lichten zij per thema toe hoe het akkoord voor een terugdrank zorgt.

De uitvoering.

Om het Nationaal Preventieakkoord bondig, doeltreffend en duidelijk te communiceren, is er gekozen voor onze maatwerk infographic. Hierbij wordt per thema de doelstelling en wijze waarop deze wordt bereikt omschreven en gevisualiseerd.

In het design is voor een duidelijke driedeling om de drie thema’s te benadrukken. Door middel van gedetailleerd design en karakters om herkenbare situaties weer te geven en het tekstelement te versterken, wordt de informatie kracht bijgezet zodat deze makkelijk en snel te verwerken is voor de doelgroep.

Deze infographic is ideaal voor online gebruik binnen e-mailmarketing en op belanghebbende websites. Daarbij draagt het staande formaat van de infographic bij aan de mobielvriendelijkheid, waardoor het breed in te zetten is.