Waar ben je naar op zoek?
Meest gezocht
Andere zochten naar...
Populaire diensten
Onze populairste diensten en oplossingen
Samen met HelloFresh werken we
aan een veiligere werkomgeving.
Internationale maaltijdbezorgingsdienst HelloFresh is in 13 jaar tijd gegroeid tot een van de grootste maaltijdbezorgdiensten ter wereld. Bij deze groei komt ook een grote uitdaging kijken; hoe zorg je voor de veiligheid van je personeel?
Tijdens de Magic Meeting kwamen er vanuit HelloFresh twee duidelijke doelgroepen met bijbehorende doelstellingen naar voren:
Op basis van de uitdagingen en wensen van HelloFresh ging ons creatieve team aan de slag met het ontwikkelen van een maatwerk designstijl en veiligheidsmascotte Larry the Lime!
Voor de HelloFresh veiligheidscampagne hebben we een contentstrategie ontwikkeld op basis van het 3H-model. We zijn gestart met een Hero-video, ofwel het kopstuk van de campagne. In deze video introduceren we veiligheidsmascotte Larry the Lime aan iedereen in de organisatie. Van het management tot de technische dienst en van de bezorgers tot administratief medewerkers, veilig werken is van belang voor iedereen!
Diversiteit speelt een enorm belangrijke rol bij HelloFresh. Hieruit ontstond de wens voor een neutrale veiligheidsmascotte waar iedere medewerker zich mee zou kunnen identificeren, ondanks culturele achtergrond of uiterlijke kenmerken. De limoen uit het HelloFresh logo leende zich hier perfect voor! Door de mascotte menselijke eigenschappen te geven hebben we hem omgetoverd tot volwaardige HSE-collega, mét eigen e-mailadres en rubriek in de nieuwsbrief.
“Na een aantal intensieve sessies hebben de heren van Cooler Media een indrukwekkende prestatie geleverd. De mascotte, Larry the Lime is exact waar ik naar op zoek was en zijn karakter past perfect! Hij is met open armen ontvangen en gaat ook op andere afdelingen rond! “
– Anisa, HSE-manager Benelux (2023)
Ben je benieuwd naar het hele proces achter de veiligheidscampagne? Van stijlontwikkeling tot optimalisaties: wij leggen uit hoe we het doen! Laat je gegevens achter en ontvang de case study direct in je mailbox.
"*" geeft vereiste velden aan
Ter ondersteuning van de animatievideo’s hebben we een reeks infographics en posters ontworpen. Door de QR-code te scannen kunnen medewerkers de video over het overkoepelende veiligheidsthema bekijken. Het voordeel van deze offline communicatiemiddelen is dat ze op kunnen worden gehangen in het distrubutiecentrum, in het magazijn of in de kantine. Zo wordt veiligheidsbewustzijn overal gestimuleerd!
“Dank aan de heren van Cooler Media voor hun vermogen om mijn visie zo goed te animeren en tot leven te brengen!” – Anisa, HSE-Manager Benelux (2023)
Bekijk de ervaring van SHE-Officers Frank en Marciano van Hollandia Industrial 👉
Lars Weijers
Accountmanager
Neem contact op met Lars voor een vrijblijvend adviesgesprek op +31 (0)76 886 7790 of klik op de knop hieronder om direct een afspraak in te plannen.
Plan afspraakSamen met onze klanten maken we veiligheid bespreekbaar op een informatieve én leuke manier. Met de inzet van veiligheidsvideo's, animatie, film, design, kleurplaten, kaartspellen, koffiebekers, sleutelhangers en nog veel meer andere visuele middelen dragen we bij aan de werkveiligheid en voorkomen we ongevallen op de werkvloer. Daar zijn we trots op!
Hollandia Industrial
Animatie, film, design, creatie veiligheidsmascotte, style guide, kaartspel en meer
Samen met Hollandia werken we sinds 2020 aan de veiligheidscampagne ‘Veilig denken, doen en tonen!’ om veiligheidsbewustzijn binnen de organisatie te vergroten. Met de introductie van veiligheidsmascotte Buddy en de inzet van zowel online als offline communicatiemiddelen brengen we veilig werken onder de aandacht bij medewerkers en hun naasten.
Lees meer over deze case Of praat met de art directorBallast Nedam Industriebouw
Animatie, film, design, creatie veiligheidsmascotte, kalender, social posts en meer
In de veiligheidscampagne van Ballast Nedam Industriebouw staat er ieder kwartaal een ander veiligheidsthema centraal. Met Bas Ballast in de hoofdrol maken we veiligheid bespreekbaar. Zo geven we uitleg over de life saving rules, zorgen we dat elkaar aanspreken gemakkelijker wordt en delen alles over handveiligheid.
Lees meer over deze case Of praat met de art directorHelloFresh
Animatie, design, creatie veiligheidsmascotte, style guide en meer
Door de snelle groei van maaltijdbezorgingsdienst HelloFresh ontstond er een grote uitdaging: het waarborgen van veiligheid op de werkvloer. Met een visuele 'Hello safety' campagne brengen we samen met Larry the Lime veilig werken in het magazijn en werkveiligheid in de logistieke hub onder de aandacht.
Lees meer over deze case Of praat met de art directorVB Groep
Animatie
Veiligheid op de bouwplaats is belangrijk voor medewerkers, maar ook voor bewoners en omwonenden. Met animatie informeert VB Groep juist deze mensen over de mogelijke risico’s op het gebied van veiligheid. De animatievideo wordt getoond op bewonersavonden, zodat ook zij kunnen bijdragen aan het waarborgen van de veiligheid.
Lees meer over deze case Of praat met de art directorRWE
Animatie zonder voice-over
Energieproducent RWE streeft naar een veilige werkplek zonder bedrijfsincidenten. Binnen de campagne Mission Zero wordt onder andere animatie gebruikt om medewerkers te informeren over de 12 Life Saving Rules. Zelfs zonder voice-over wordt duidelijk en eenvoudig uitgelegd wat deze levensreddende regels inhouden.
Lees meer over deze case Of praat met de art directorBenieuwd naar alle visuele middelen die we in kunnen zetten om veilig werken bespreekbaar te maken binnen jouw organisatie? Bekijk dan onze toolbox voor jouw veiligheidsprogramma.
Leg je vraagstuk voor aan onze experts en krijg direct inzicht in de mogelijkheden voor jouw bedrijf.
"*" geeft vereiste velden aan
Lars Weijers
Accountmanager
lars@coolermedia.nl
+31768867790
Daniël Visscher
Art Director
daniel@coolermedia.nl