Veiligheid op de werkvloer
bij HelloFresh

Samen met HelloFresh werken we
aan een veiligere werkomgeving.

Spreek onze experts Wat is een veiligheidscampagne?

Internationale maaltijdbezorgingsdienst HelloFresh is in 13 jaar tijd gegroeid tot een van de grootste maaltijdbezorgdiensten ter wereld. Bij deze groei komt ook een grote uitdaging kijken; hoe zorg je voor de veiligheid van je personeel?

Tijdens de Magic Meeting kwamen er vanuit HelloFresh twee duidelijke doelgroepen met bijbehorende doelstellingen naar voren:

  • Voor medewerkers in het distributiecentrum ligt de focus op gedragsverandering met betrekking tot veilig werken in het magazijn;
  • Voor medewerkers in de logistieke hub ligt naast veiligheidsbewustwording de focus op het verminderen van verkeersongevallen en schade aan voertuigen.

Op basis van de uitdagingen en wensen van HelloFresh ging ons creatieve team aan de slag met het ontwikkelen van een maatwerk designstijl en veiligheidsmascotte Larry the Lime!

Veiligheidsmascotte Larry the Lime - Veiligheidscampagne HelloFresh

Uitvoering van de Hello safety campagne

Voor de HelloFresh veiligheidscampagne hebben we een contentstrategie ontwikkeld op basis van het 3H-model. We zijn gestart met een Hero-video, ofwel het kopstuk van de campagne. In deze video introduceren we Larry the Lime aan iedereen in de organisatie. Van het management tot de technische dienst en van de bezorgers tot administratief medewerkers, veilig werken is van belang voor iedereen!

Diversiteit speelt een enorm belangrijke rol bij HelloFresh. Hieruit ontstond de wens voor een neutrale veiligheidsmascotte waar iedere medewerker zich mee zou kunnen identificeren, ondanks culturele achtergrond of uiterlijke kenmerken. De limoen uit het HelloFresh logo leende zich hier perfect voor! Door de mascotte menselijke eigenschappen te geven hebben we hem omgetoverd tot volwaardige HSE-collega, mét eigen e-mailadres en rubriek in de nieuwsbrief.

“Na een aantal intensieve sessies hebben de heren van Cooler Media een indrukwekkende prestatie geleverd. De mascotte, Larry the Lime is exact waar ik naar op zoek was en zijn karakter past perfect! Hij is met open armen ontvangen en gaat ook op andere afdelingen rond! ”
– Anisa, HSE-manager Benelux (2023)

Zo maken we veiligheid bespreekbaar

Als er dan toch iets mis gaat op de werkvloer is het van groot belang dat hier zo snel mogelijk een melding van gemaakt wordt, zodat veiligheidsrisico’s aangepakt kunnen worden en gelijke ongevallen in de toekomst voorkomen kunnen worden.

Om het melden van veiligheidsincidenten te stimuleren introduceerde HelloFresh de enige echte Larry the Lime hoodie. Een collecters item dat medewerkers ontvangen wanneer zij een veiligheidsprobleem aankaarten. Zo wordt de drempel om een incident te melden lager en maken we werkveiligheid op een leuke manier bespreekbaar.

Veiligheid in het distributiecentrum

Veiligheid in de logistieke hub

Offline communicatiemiddelen

Ter ondersteuning van de animatievideo’s hebben we een reeks infographics en posters ontworpen. Door de QR-code te scannen kunnen medewerkers de video over het overkoepelende veiligheidsthema bekijken. Het voordeel van deze offline communicatiemiddelen is dat ze op kunnen worden gehangen in het distrubutiecentrum, in het magazijn of in de kantine. Zo wordt veiligheidsbewustzijn overal gestimuleerd!

HelloFresh - PosterHallo safety campagne
HelloFresh - Poster Hello safety campagne voor het distributiecentrum
HelloFresh - Poster Hello safety campagne voor de logistieke hub

De kracht van animatie

Met animatie maken we complexe informatie begrijpelijk. Bijvoorbeeld over de rol van BHV’ers op de werkvloer. Met deze video zorgen we ervoor de iedereen binnen HelloFresh op de hoogte is van wat een BHV’er is, wat diegene doet en wanneer een BHV’er hen kan helpen.

Er is gekozen voor een Nederlandse en Engelse voice-over, met vertalingen van het woord ‘bedrijfshulpverlener’ in het Frans, Engels, Pools en Bulgaars. Dit maakt het concept van een BHV’er ook begrijpelijk voor medewerkers die een andere taal spreken.

“Dank aan de heren van Cooler Media voor hun vermogen om mijn visie zo goed te animeren en tot leven te brengen!” – Anisa, HSE-Manager Benelux (2023)

Veiligheidscampagne HelloFresh - Preview image voor een animatievideo

Waarom kiezen voor een veiligheidscampagne?

  • Creëer bewustzijn rondom veiligheidsrisico’s bij medewerkers en stakeholders
  • Draag effectief het veiligheidsbeleid uit op de werkvloer
  • Breng collega’s in beweging met humor en herkenbaarheid
  • Veiligheid krijgt een gezicht en wordt bespreekbaar
  • Behaal van SCL-certificering of de volgende trede op de veiligheidsladder
Bekijk meer veiligheidscampagnes

Waarom Cooler Media als veiligheidspartner?

  • Dé expert in het duidelijk uitleggen van complexe materie
  • Ervaring met grote en kleine veiligheidsvraagstukken binnen diverse sectoren
  • Meer dan 12 jaar aan creatieve kennis inzetbaar voor jouw unieke campagne
  • Toegankelijke content voor alle (internationale) lagen van jouw organisatie

Bekijk de ervaring van SHE-Officers Frank en Marciano van Hollandia Industrial 👉

Deze bedrijven kozen voor visuele communicatie over veilig werken

Christian de Waard - Cooler Media

Christian de Waard
Video Consultant

Vrijblijvend advies?

Neem contact op met Christian voor een vrijblijvend adviesgesprek op +31 (0)76 886 7790 of klik op de knop hieronder om direct een afspraak in te plannen.

Plan afspraak

Veiligheidscampagnes

Samen met onze klanten maken we veiligheid bespreekbaar op een informatieve én leuke manier. Met de inzet van veiligheidsvideo's, animatie, film, design, kleurplaten, kaartspellen, koffiebekers, sleutelhangers en nog veel meer andere visuele middelen dragen we bij aan de werkveiligheid en voorkomen we ongevallen op de werkvloer. Daar zijn we trots op!

Hollandia Industrial
Animatie, film, design, creatie veiligheidsmascotte, style guide, kaartspel en meer

Samen met Hollandia werken we sinds 2020 aan de veiligheidscampagne ‘Veilig denken, doen en tonen!’ om veiligheidsbewustzijn binnen de organisatie te vergroten. Met de introductie van veiligheidsmascotte Buddy en de inzet van zowel online als offline communicatiemiddelen brengen we veilig werken onder de aandacht bij medewerkers en hun naasten.

Lees meer over deze case Of praat met de art director
Veilig werken - Ballast Nedam Industriebouw

Ballast Nedam Industriebouw
Animatie, film, design, creatie veiligheidsmascotte, kalender, social posts en meer

In de veiligheidscampagne van Ballast Nedam Industriebouw staat er ieder kwartaal een ander veiligheidsthema centraal. Met Bas Ballast in de hoofdrol maken we veiligheid bespreekbaar. Zo geven we uitleg over de life saving rules, zorgen we dat elkaar aanspreken gemakkelijker wordt en delen alles over handveiligheid.

Lees meer over deze case Of praat met de art director
Veiligheidscampagne HelloFresh - Preview image voor een animatievideo

HelloFresh
Animatie, design, creatie veiligheidsmascotte, style guide en meer

Door de snelle groei van maaltijdbezorgingsdienst HelloFresh ontstond er een grote uitdaging: het waarborgen van veiligheid op de werkvloer. Met een visuele 'Hello safety' campagne brengen we samen met Larry the Lime veilig werken in het magazijn en werkveiligheid in de logistieke hub onder de aandacht. 

Lees meer over deze case Of praat met de art director

VB Groep
Animatie

Veiligheid op de bouwplaats is belangrijk voor medewerkers, maar ook voor bewoners en omwonenden. Met animatie informeert VB Groep juist deze mensen over de mogelijke risico’s op het gebied van veiligheid. De animatievideo wordt getoond op bewonersavonden, zodat ook zij kunnen bijdragen aan het waarborgen van de veiligheid.

Lees meer over deze case Of praat met de art director
Veilig werken - RWE

RWE
Animatie zonder voice-over

Energieproducent RWE streeft naar een veilige werkplek zonder bedrijfsincidenten. Binnen de campagne Mission Zero wordt onder andere animatie gebruikt om medewerkers te informeren over de 12 Life Saving Rules. Zelfs zonder voice-over wordt duidelijk en eenvoudig uitgelegd wat deze levensreddende regels inhouden.

Lees meer over deze case Of praat met de art director

Hoe kunnen wij je verder helpen?

Leg je vraagstuk voor aan onze experts en krijg direct inzicht in de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

  • Binnen 1 werkdag reactie
  • Advies op maat
  • Leer wat werkte voor andere bedrijven
  • Ontdek alle creatieve oplossingen

"*" geeft vereiste velden aan

Inspiratiesessie of prijsopgave*

Liever een mailtje sturen of direct telefonisch in gesprek met onze experts?

Christian de Waard - Cooler Media
Daniel Visscher - Cooler Media

Christian de Waard
Video Consultant
christian@coolermedia.nl
+31768867790

Daniël Visscher
Art Director
daniel@coolermedia.nl

Hoe kunnen wij je verder helpen?

Leg je vraagstuk voor aan onze experts en krijg direct inzicht in de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

  • Binnen 1 werkdag reactie
  • Advies op maat
  • Leer wat werkte voor andere bedrijven
  • Ontdek alle creatieve oplossingen

"*" geeft vereiste velden aan

Inspiratiesessie of prijsopgave*

Liever een mailtje sturen of direct telefonisch in gesprek met onze experts?

Christian de Waard - Cooler Media

Christian de Waard
Video Consultant
christian@coolermedia.nl
+31768867790

Daniel Visscher - Cooler Media

Daniël Visscher
Art Director
daniel@coolermedia.nl