Promotiefilm maken

Promotiefilm maken: dit is wat je moet weten

Er zijn eindeloos veel manieren om jouw product of dienst te promoten. Billboards, social posts, statische advertenties… Je kunt tegenwoordig alle kanten op met je marketingcampagne(s). Veel van deze middelen zijn in de meeste gevallen super effectief, zo ook een promotiefilm. In dit artikel vertellen we je alles wat je moet weten over het maken van zo’n promo video!

Waarom een promotiefilm (laten) maken?

Een promotiefilm is niet alleen ideaal om je product of dienst te promoten, maar ook om je bedrijf een boost te geven! Voor je beeldvorming: bekijk de onderstaande promotiefilm die wij maakten voor Traffic & More:

Zoals je ziet bij het voorbeeld van Traffic & More kan een promotievideo je bedrijf een ‘gezicht’ geven. Kijkers krijgen een beter idee van wie je bent en waar je voor staat. Er zijn nog veel meer voordelen, check deze stats:

  • Gebruik van een video in social posts zorgt voor 48% meer views.
  • Het toevoegen van een promotiefilm aan een e-mail kan de klikken tot 300% verhogen.
  • Video laat de organische zoekresultaten van een website tot wel 157% stijgen.
  • Maar liefst 64% van de consumenten koopt een product na het zien van een promotiefilmpje op social media.

Welke soorten promotiefilms zijn er?

Overtuigd van de bovenstaande cijfers? Mooi! Dan staat er nu een belangrijke keuze op je te wachten: voor welke soort promotiefilm ga je? Dacht je dat er maar één stijl was? Dan vergis je je! Wij hebben onze drie meest populaire promotiefilmkeuzes onder elkaar gezet:

1. Commercial

De meest bekende vorm is toch wel de reclame video waarmee je wordt doodgegooid op televisie. Sorry, not sorry! Commercials zijn promotiefilms van hoge kwaliteit. Ze zijn dan ook zo geoptimaliseerd dat ze in de reclameblokken op tv en op grote schermen, zoals in de bioscoop, worden uitgezonden.

Voor De Breed & Partners hebben wij zo’n commercial gemaakt. Hierin wordt de dienst van de organisatie uitgelicht in een stijl die bij het bedrijf past:

2. Bedrijfsfilm

Met een professionele bedrijfsfilm geef je een sfeervolle indruk van jouw bedrijf of merk. Zo geef je je publiek een kijkje in de keuken van je bedrijf. Dit is een goede zet om transparant over te komen als bedrijf, wat uiteraard bevorderlijk is voor het krijgen van vertrouwen vanuit jouw publiek. Dankzij het visuele aspect kan een bedrijfsfilm ook complexe zaken snel inzichtelijk maken.

De video voor Valkenpower is een goed voorbeeld van zo’n bedrijfsfilm:

3. Social film

Een promotiefilm perfect voor social media. Je kunt deze video’s zo groots en uitbundig maken als je zelf wilt. Niet zoveel verstand van het maken van een video, maar wil je toch zelf een promotiefilm maken? Gebruik dan Instagram Stories of IGTV voor korte promotieacties om snel kennis te maken met de wereld van promotiefilmpjes.

Een aftermovie is ideaal voor social media. Zo beleven bezoekers van je event de sfeer even opnieuw. Voor Webwinkel Vakdagen maakten we bijvoorbeeld deze toffe aftermovie:

Niet alleen qua soort video, maar ook qua onderwerp zijn er diverse mogelijkheden voor je promotiefilm. Wil je meer weten over de productie van video’s? Check hier onze werkwijze of neem contact op als je meer wilt weten over het laten maken van een productiefilm en de kosten.

Haal meer uit je promotiefilm!

De belangrijkste redenen voor het gebruik van promotiefilms, zijn:

  • Het binnenhalen van nieuwe klanten
  • Nieuwe volgers genereren voor je social media kanalen
  • De websitebezoeken verhogen

Wat je doel ook is, een mooie video is een goede start, maar het effectief en resultaatgericht verspreiden ervan is nog nét iets belangrijker. Met video marketing haal jij alles uit jouw promotiefilmpje. Binnen een video marketingstrategie wordt gebruik gemaakt van bewezen internetmarketingtechnieken zoals SEO en SEA. Daarmee verzeker je je video van duizenden kijkers, hoge conversies en een sterke stijging in klantrendement. Zo behaal je maximaal én meetbaar rendement met je video.

Tags: