Cooler Media Blog.
How to guide: Instagram marketing
/Leestijd: 15 min in Instagram, Social Media /door Julie van RooijVeel bedrijven hebben een Instagram account. Toch wordt Instagram vooral gezien als iets wat leuk is om erbij te hebben. Het is tijd om dat te veranderen! Instagram marketing is namelijk booming. Met maar liefst 500 miljoen dagelijkse gebruikers biedt het platform een breed publiek waar jij op kunt targeten via diverse manieren. Met name […]
Micro influencers vs. macro influencers vs. mega influencers
/Leestijd: 7 min in Social Media /door Julie van RooijInfluencers: you love them or you don’t. We zien ze tegenwoordig overal. Van Instagram, YouTube en tot aan LinkedIn. Ook van de marketingmix van veel bedrijven is influencer marketing vaak onderdeel. Er zijn verschillende soorten influencers, je hebt micro, macro en mega influencers. Ben je een groentje op dit gebied? Dan is het soms lastig […]
Betrokkenheid vergroten op social media: 4 tips
/Leestijd: 8 min in Social Media /door Julie van RooijHet hebben van veel volgers op social is natuurlijk leuk, maar als deze volgers niet betrokken zijn, leveren ze niets voor je op. Dit is precies waar het bij engagement om gaat; de betrokkenheid van je volgers. Maar hoe zorg je ervoor dat je volgers meer likes en reacties achterlaten onder je post? Wij delen […]
Start-up tips: hoe zet je jezelf op de kaart als beginnend bedrijf
/Leestijd: 7 min in Overige /door Julie van RooijEen eigen bedrijf beginnen is spannend, maar voor velen een droom die uitkomt. Zodra je je bezoekje aan de Kamer van Koophandel hebt gemaakt, begint het harde werk als ondernemer. Dus krijg je grote vragen voor je kiezen als ‘hoe zet je jezelf op de kaart als beginnend bedrijf?’ Waar moet je beginnen? Hoe zit […]
De ins en outs van goede video landingspagina’s
/Leestijd: 7 min in Video Marketing /door Julie van RooijHeb jij ook last van landingspagina’s die amper bezoekers opleveren? Probeer dan eens een video landingspagina! Door video toe te voegen aan je landingspagina, houd je de aandacht van je bezoekers langer vast, informeer je ze snel en verhoog je ook nog eens je conversie. Benieuwd wat een video landingspagina is, wat de voordelen van […]
Waarom je polls en vragen nodig hebt op je social media kanalen
/Leestijd: 10 min in Social Media /door Julie van RooijHou jij van polls? En zet je ze wel eens in? Wij zijn er dol op! Op social media vindt tweerichtingsverkeer plaats. Interactieve content is een van de krachtigste tools die jij als marketeer in je social media campagne kunt gebruiken. Niets brengt zoveel interactie op gang als polls en vragen. Wij leggen je in […]
Hoe vaak posten op social media voor maximaal resultaat
/Leestijd: 11 min in Social Media /door Julie van RooijInstagram, Facebook en LinkedIn: je post vast weleens op deze platforms. Alleen om veel likes te krijgen op je nieuwe Insta-foto, moet je met regelmaat posten. Let wel, don’t overdo it! Dus rest de vraag: hoe vaak posten op social media? Enerzijds wil je niet te weinig posten en daardoor kansen mislopen om je doelgroep […]
Dit moet je weten over LinkedIn native video!
/Leestijd: 8 min in LinkedIn, Social Media /door Julie van RooijLinkedIn verandert en daarmee ook wat jij dagelijks op je tijdlijn ziet. Sinds 2017 heeft LinkedIn de functie om native video’s te plaatsen. Dit zijn video’s op LinkedIn die je niet via YouTube of Vimeo deelt, maar die je rechtstreeks op jouw LinkedIn pagina plaatst. Maar wat houdt LinkedIn native video nou precies in? Hoe […]
Het Facebook algoritme: hoe het werkt en hoe het te verslaan
/Leestijd: 11 min in Facebook, Social Media /door Julie van RooijHet Facebook algoritme was lang een mysterie en dat is het soms nog. Als bedrijf weet je dat maar een klein percentage van je posts zichtbaar is voor je volgers. Als je Facebook inzet binnen je marketingstrategie, hangt het succes van je content af van het algoritme. Eigenlijk is het Facebook algoritme je beste vriend […]
Ephemeral video’s voor je marketing strategie
/Leestijd: 6 min in Video Marketing /door Julie van RooijEphemeral content zijn alle vormen van content die tijdelijk online staan. Denk hierbij aan content op Snapchat, live video’s en stories op Instagram, Facebook en Snapchat. Wanneer je dit soort content goed inzet, is het stukken krachtiger dan video’s die op lange termijn veel bereik hebben. Benieuwd hoe tijdelijke video’s jouw marketing strategie kunnen verbeteren? […]