Cooler Media Blog.
Zo bereikt jouw video Generatie Z
/Leestijd: 14 min in Video Marketing, YouTube /door Emma SmeuldersHoe bereik ik generatie Z? Een vraag die menig marketeer zich wel eens afvraagt. Deze generatie staat bekend als de Digital Natives. Ze groeien op met de online wereld. De oudste Gen Z’ers ontdekten social media als eerste, in hun tienerjaren. De jongsten kennen geen leven zonder. Deze generatie is altijd online, maar lijken soms […]
Meer bereik op Instagram met deze 7 tips!
/Leestijd: 12 min in Instagram, Social Media /door Julie van RooijInstagram is een van de meest gebruikte social media platforms ter wereld! Het platform geeft iedereen de mogelijkheid tot een miljoenen bereik, maar die mensen bereik je natuurlijk niet zomaar. Met ruim 1,4 miljard maandelijkse gebruikers aan mensen geen gebrek. Maar hoe zorg je ervoor dat deze mensen naar jouw pagina komen? Wij geven je […]
Verbeter de gebruikerservaring van je website met micro animaties
/Leestijd: 6 min in Website, Overige /door Julie van RooijHerinner je je nog de websites met enkel lappen tekst? Geen afbeeldingen, geen keuzemenu’s, alleen maar letters en woorden. Dit is gelukkig verleden tijd! Hoewel websites steeds complexer worden, bedenken we ook steeds meer creatieve manieren om het de websitebezoeker zo leuk en eenvoudig mogelijk te maken. Eigenlijk doen we er alles aan om de […]
Conversion Rate Optimization met Video
/Leestijd: 9 min in SEA, Website, Video Marketing, Online marketing /door Emma SmeuldersVeel marketeers houden zich bezig met het genereren van meer verkeer naar de website. Want meer traffic levert meer leads op, toch? Nou, niet altijd. Het genereren van traffic is één ding, maar de beïnvloeding van het gedrag van je websitebezoekers om hen een actie te laten verrichten is het tweede. Door middel van conversion […]
Evergreen content: wat is het en waarom is het relevant?
/Leestijd: 8 min in Content marketing, Online marketing /door Julie van RooijJaren na het delen van een stuk content nog steeds bezoekers naar je website trekken? Dat kan! Met evergreen content biedt jij jarenlang waardevolle informatie aan je websitebezoekers én versterkt je je SEO positie. In deze blog geven we antwoord op de vragen wat evergreen content is, wat de voordelen zijn, hoe het kan bijdragen […]
Je brand identity communiceren met animatie
/Leestijd: 7 min in Animatie /door Julie van RooijEen goede brand identity – ook wel merkidentiteit – is een belangrijk onderdeel van je bedrijf. Het zorgt ervoor dat je herkenbaar bent bij je doelgroep en dat de mensen weten waar jij voor staat. Je brengt je brand identity naar buiten via bijvoorbeeld je huisstijl of een slogan. Alles wat je uit, ademt je […]
Muziek gebruiken in video op social media: waar let je op?
/Leestijd: 6 min in Social Media /door Julie van RooijDat er auteursrechten en copyright rusten op muziek is je vast wel bekend. Maar wist je dat deze regels ook gelden voor berichten op social media? Dit wordt namelijk nogal eens vergeten, waardoor video’s met rechtenbehoudende muziek gemutet of zelfs verwijderd worden. Maar wat is er dan wel mogelijk als het gaat om muziek gebruiken in video op social media? […]
Meer views met de automatische transcriptietool van YouTube
/Leestijd: 6 min in YouTube SEO, YouTube /door Emma SmeuldersYouTube is een platform met enorm veel concurrentie. Elke minuut wordt er 300 uur aan video content geüpload. Opvallen is niet bepaald appeltje eitje. Hoe je doe je dat toch? Nou, het antwoord ligt ergens tussen je video’s toegankelijk maken voor alle kijkers en zorgen dat ze snel vindbaar zijn. Gelukkig, hoef je dat niet […]
Kosten tv reclame vs. online adverteren in 2021
/Leestijd: 21 min in SEA, Video Marketing, Video Advertising, Uitlegfilm /door Emma SmeuldersNadat we in 2017 de kosten van een tv commercial vergeleken met die van een online commercial, konden we begin 2020 niet achterblijven met al die ontwikkelingen in ons kijkgedrag! En dat is nu – anderhalf jaar later – weer het geval. Corona deed wat met het kijkgedrag en het online gedrag van ons mensen. […]
SEO vs. PPC: wanneer kies je wat?
/Leestijd: 9 min in Video Marketing, Video Advertising /door Julie van RooijStel je voor: je hebt een marketingbudget beschikbaar om een gloednieuw product op de markt te zetten of een bestaand product een boost te geven. Hoe zet je je budget dan slim en tactisch in? Vaak wordt er gekozen tussen twee marketingstrategieën: search engine optimization (SEO) of pay per click (PPC). Oftewel, onbetaald versus betaald. […]