Cooler Media Blog.
Kosten en opbrengsten tv vs. online commercial 2017
/Leestijd: 9 min in Animatie, Overige /door Emma SmeuldersOnlangs maakte sportmerk adidas bekend niet langer tv commercials in te zetten. Dit zorgde voor oproer in marketingland. Want zijn tv commercials dan nog wel zo effectief? Kunnen we beter kiezen voor online adverteren? Wij helderen het één en ander voor je op en duiken in de kosten per view van beiden kanalen. Groot publiek […]
Strategische inzet van Online Video
/Leestijd: 8 min in Video Marketing /door Emma SmeuldersVolgend jaar bestaat 84% van al het dataverkeer online uit video. Maar hoe zetten de grote (en kleine) jongens hun video’s het beste in? Wat kunnen we verwachten in de toekomst en hoe zorg je dat jij succes behaalt met jouw video? Strategie Bij animatie of film denk je al snel aan promotie van een […]
Geanimeerde gifs in je nieuwsbrief
/Leestijd: 5 min in Design /door Emma SmeuldersDagelijks ontvangen we verschillende nieuwsbrieven. Hoe zorg je ervoor dat jouw nieuwsbrief gelezen wordt en niet in de prullenbak beland? Geanimeerde GIFs kunnen je hierbij helpen. Wij leggen het voor je uit. BEREIK EEN HOGERE CTR Door een geanimeerde GIF toe te voegen, ervaart de lezer meer plezier. Hij of zij zal getriggerd worden door […]
YouTube – Bumper Advertenties
/Leestijd: 4 min in Advertising, YouTube /door Emma SmeuldersGoogle verandert in 2018 haar benadering van YouTube-advertenties. Ze willen meer nadruk leggen op kortere, aantrekkelijkere video’s (Yeah!). Maar wat betekent dit voor jouw advertenties? Wij leggen het voor je uit. THE DEATH OF UNSKIPPABLE 30 SECOND ADS Vorige week kondigde Google aan meer nadruk te willen gaan leggen op een goede kijkerservaring. Hierbij past […]
2017: Het jaar van de Video Marketing
/Leestijd: 4 min in Video Marketing /door Emma SmeuldersDat online video opkomend is, daar kunnen we niet meer omheen. Vloggers zijn de nieuwe popsterren, iedereen weet inmiddels wat ‘viral gaan’ betekent en websites worden massaal versimpeld en verduidelijkt dankzij video. Onderzoek van de State of the Media 2017 toont aan dat 2017 hét jaar van de video marketing wordt. Wil je weten waarom? […]
Waarom kort zo krachtig is
/Leestijd: 6 min in Overige /door Emma SmeuldersOnderzoeker Dr. James McQuivey van Forrester Research toonde in zijn research aan dat een video je in één minuut net zo veel kan vertellen als de tekst van ongeveer 3600 webpagina’s, ofwel 1,8 miljoen woorden. Dat klinkt natuurlijk geweldig maar je moet er dan nog wel voor zorgen dat je publiek deze minuut blijft kijken […]
Antropomorfisme, echt iets voor jou!
/Leestijd: 5 min in Animatie /door Emma SmeuldersUitleganimaties zijn cool. We zien ze steeds meer en we zijn dan ook blij dat we mogen bijdragen aan meer duidelijkheid in de wereld. Maar het is niet alleen maar feest. Door de grote hoeveelheid animaties, wordt het steeds moeilijker om op te vallen met je video. Waar animatie eerst nog helemaal nieuw was en […]
Past je idee, product of dienst op een bierviltje?
/Leestijd: 5 min in Overige /door Emma SmeuldersEen goed idee past op een bierviltje maar in de praktijk gaat dit vaak anders. Een product, dienst of idee wordt te vaak uitgewerkt in een veel te volledige brochure, webpagina of ander boekwerk. Hoeveel zin heeft het eigenlijk om zo volledig te zijn? Breng je daarmee je boodschap wel goed over? Wij denken van […]
Zo gebruik je ondertitels in YouTube als SEO tool
/Leestijd: 5 min in YouTube SEO, Video Marketing, YouTube /door Emma SmeuldersDagelijks wordt er meer dan 86.000 uur aan video’s geüpload naar YouTube. Jouw animatie of uitlegvideo valt dus makkelijk weg tussen al dat uploadgeweld. Net als bij websites is het dus de kunst om hoge rankings te behalen op de juiste zoekwoorden. Het toevoegen van ondertitels in YouTube kan hierbij helpen. Maar hoe doe je […]
Maak je video’s nog cooler: 7 tips!
/Leestijd: 5 min in Productie, Uitlegfilm /door Emma SmeuldersSteeds meer bedrijven houden zich bezig met het zelf produceren van (vaak korte) films. Bijvoorbeeld om producten van een review te voorzien of klanten aan het woord te laten. Wij vinden dit een goede ontwikkeling, want film en animatie maken de wereld een stuk leuker en duidelijker. Veel bedrijven weten alleen niet altijd hoe ze […]