Cooler Media Blog.
Hoe zorg je dat bezoekers op je website blijven?
/Leestijd: 2 min in Video Marketing /door Cooler MediaDe gemiddelde spanningsboog van een goudvis is negen seconden. Die van een mens acht. Zie hier de grootste uitdaging van online marketeers: een extreem snel afgeleid publiek. Meer dan de helft van de internetgebruikers blijft niet meer dan vijftien seconden hangen op een pagina. Heb ik nog steeds je aandacht? Ha! Dat komt omdat jij […]
Potentie van video marketing
/Leestijd: 3 min in Video Marketing /door Cooler MediaVideo marketing is de noemer waaronder een aantal vormen van marketing met video’s zoals bijvoorbeeld een bedrijfsfilm kan worden ingezet. Stel je hebt een bedrijfsuitje met je team en wilt vastleggen hoe gezellig het was. Of je geeft een bedrijfspresentatie en wilt hiervan een videoverslag laten maken zodat werknemers die niet aanwezig waren dit ook […]
Gamification design: 7 kernregels
/Leestijd: 5 min in Overige /door Cooler MediaTijdens mijn zoektocht naar de juiste aanpak om Gamification echt betekenisvol te maken heb ik mijzelf verdiept in de verschillende platformen in de markt. Deze platformen van bijvoorbeeld Bunchball of Bigdoor zijn voornamelijk systemen die overeenkomen met de scoren & punten engines uit de gamewereld. Ze zijn goed in het meten van gebruikersacties en daar […]
YouTube richt zich op engagement
/Leestijd: 3 min in Video Marketing /door Cooler MediaMet de komst van de “YouTube design update – Cosmic Panda” update werd het al gauw duidelijk dat YouTube steeds meer de focus legt op sociale netwerken en haar aanbod wil toespitsen op individuele gebruikers. In deze blog volgen een paar korte voorbeelden die mij de laatste tijd zijn opgevallen en wat de gevolgen zijn voor video […]
YouTube Design Update – Cosmic Panda
/Leestijd: 5 min in Video Marketing /door Cooler MediaYouTube heeft haar design definitief veranderd. Althans voor de mensen die ervoor kiezen deze stijl te gebruiken. Het nieuwe design (Cosmic Panda) biedt naast een nieuwe look ook een aantal interessante opties die er voorheen nog niet waren. In deze blog wil zal ik kort aanstippen wat er allemaal veranderd is. Google (eigenaar van YouTube) wil […]
Video Marketing in de praktijk
/Leestijd: 5 min in Video Marketing /door Cooler MediaDit artikel verscheen eerder op marketingfacts.nl Video marketing draagt bij aan naamsbekendheid, verhoogt de tijd die bezoekers op een website besteden en leidt direct en indirect tot hogere conversie. Video content draagt ook steeds meer bij aan de totale (SEO) waarde van websites. Toch blijven veel bedrijven terughoudend met investeren in video en video marketing. In […]
Video marketing & Ondernemerschap
/Leestijd: 10 min in Video Marketing /door Cooler MediaBegin deze maand waren ik en mijn verhaal over videomarketing het enige dat tussen een groep bijna afgestudeerde studenten en “bier drinken in het park” stonden. Mijn vrees was dan ook dat er geen enkele aandacht zou zijn voor deze jonge ondernemer. Niets bleek minder waar! Zo`n stille groep studenten bij elkaar heb ik in […]
Consumenten willen online video bij het doen van aankopen
/Leestijd: 2 min in Video Marketing /door Cooler MediaDe belangrijkheid en effectiviteit van online video bij het nemen van aankoopbeslissingen is aan het toenemen. Bijna driekwart van de consumenten koopt eerder een product of service wanneer ze een video kunnen zien die uitlegt hoe het werkt. Dit is afkomstig uit een nieuw onderzoek van Animoto, dat uitzocht welke effecten online video heeft op […]
Cooler Media op de WebWinkel Vakdagen 2014
/Leestijd: 2 min in Overige /door Cooler MediaOp woensdag 22 en donderdag 23 januari zullen de Webwinkel Vakdagen weer plaatsvinden in de Jaarbeurs Utrecht. Met scherpe promoties en nieuwe producten verwacht Cooler Media ook dit jaar de beurs weer tot een succes te brengen. Wij zullen te vinden zijn op stand C07, rechts achterin de zaal. Onze salesdames zullen klaar staan om […]
Animatie is de beste motivatie
/Leestijd: 6 min in Uitleganimaties /door Cooler MediaEen contentstrategie heeft meestal als doel om klanten langdurig aan je organisatie te binden door middel van inhoudelijke boodschappen. Mede door toename van het aantal sociale media gebruikers in de afgelopen jaren is er steeds meer vraag naar waardevolle informatie in plaats van schreeuwerige reclame-uitingen. Niet voor niets reserveren bedrijven steeds grotere budgetten voor de […]