Veiligheid op de
werkvloer bij Hollandia

Samen met Hollandia werken we al sinds 2020 succesvol aan een veiligere werkomgeving.

Spreek de experts Bekijk meer cases

Hollandia Services is gespecialiseerd in de engineering, fabricage en assemblage van staalconstructies. Om veiligheidsbewustzijn meer onder de aandacht te brengen bij medewerkers sloeg het QHSE-team de handen ineen met Cooler Media. En met succes! Al sinds 2020 werken we samen aan de veiligheidscampagneVeilig denken, doen en tonen!‘.

Inmiddels zijn we al

  • 5 animaties
  • 2 films
  • 21 posters
  • 3 praatplaten

een kleurplaat, een uniek Hollandia kaartspel en honderden koffiebekertjes verder.

Uitvoering van de veiligheidscampagne

Om een belangrijk onderwerp als veiligheid goed onder de aandacht te brengen kan gebruik gemaakt worden van verschillende visuele middelen. Denk bijvoorbeeld aan animatie, film, posters of infographics. Visuele middelen maken het mogelijk om complexe informatie op een aantrekkelijke manier te presenteren en de aandacht van de doelgroep vast te houden. Humor en het uitbeelden van herkenbare situaties helpen om de boodschap beter te begrijpen en onderling gesprek te stimuleren op de werkvloer, met veiligheidsdeskundigen en thuis op de bank. Op basis van een intern plan voor veiligheidsbewustzijn creëren we visuele content passend bij ieder thema. Allereerst creëerden we veiligheidsmascotte Buddy, hij komt in bijna iedere visuele uiting terug en geeft uitleg over veiligheid.

Veiligheidscampgne - Hollandia Tijdlijn

2020 – Hoe bewust ga jij om met veiligheid?

De campagne start in 2020 met het thema veiligheidsbewustzijn. Met deze animatie wordt Buddy geïntroduceerd als een sympathieke collega die zich goed bewust is van alle veiligheidsrisico’s en anderen daar graag bij helpt.

2020 – Hoe creëer je een open veiligheidscultuur?

Veiligheidscampagne Hollandia - koffiebeker
Veiligheidscampgne Hollandia - Toolbox
Veiligheidscampagne Hollandia - Buddy cardboard

Om een open veiligheidscultuur te creëren is het belangrijk dat collega’s onderling in gesprek gaan over veiligheid. Waar wordt er het meest met elkaar gesproken op de werkvloer? Juist, bij het koffiezetapparaat! Om het gesprek op een laagdrempelige manier op gang te brengen ontwierpen we verschillende designs voor op koffiebekers.

Daarnaast wilden we in deze fase van de campagne de herkenbaarheid van Buddy vergroten. Dit hebben we gedaan met de inzet van animatie, een toolbox praatplaat, cut-outs, een e-mailcampagne, helmstickers en een Buddy-trofee.

2021 – Wat doet Hollandia aan veiligheid?

Het eerste jaar van de campagne lag de focus vooral op het veiligheidsbewustzijn van de medewerkers, maar in 2021 was het aan Hollandia om te laten zien welke rol zij hier als werkgever in spelen. In een animatie legt Hollandia uit welke maatregelen zij treffen om de veiligheid van werknemers te garanderen. Ter ondersteuning ontwierpen we verschillende infographics en een toolbox praatplaat onder de slogan “Veiligheid is geen kwestie van geluk, Hollandia werkt hier continue aan”.

2021 – Hoe houd ik mijn werkplek veilig?

Hollandia faciliteert een veilige werkplek, maar het is aan de medewerkers zelf om de plek veilig te houden. In deze fase is er gekozen voor een film waarin de medewerkers aan het woord komen over veilig werken.

Ook hebben we verschillende posters ontworpen met daarop een kort stripverhaal. Zo worden herkenbare situaties op een begrijpelijke manier uitgebeeld.

2022 – Veilig werken doe je niet alleen voor jezelf

Veiligheidscampagne Hollandia - Praatplaat
Veiligheidscampagne Hollandia - Kleurplaat

Om een open veiligheidscultuur te creëren is het belangrijk dat collega’s onderling in gesprek gaan over veiligheid. Waar wordt er het meest met elkaar gesproken op de werkvloer? Juist, bij het koffiezetapparaat! Om het gesprek op een laagdrempelige manier op gang te brengen ontwierpen we verschillende designs voor op koffiebekers.

Daarnaast wilden we in deze fase van de campagne de herkenbaarheid van Buddy vergroten. Dit hebben we gedaan met de inzet van animatie, een toolbox praatplaat, cut-outs, een e-mailcampagne, helmstickers en een Buddy-trofee.

Deze bedrijven kozen voor een veiligere werkomgeving

Veiligheidscampagne Hollandia

Waarom kiezen voor een veilig werken campagne?

  • Meetbaar bewustzijn creëren rondom veiligheidsrisico’s bij medewerkers, leveranciers en stakeholders
  • Effectief het veiligheidsbeleid uitdragen op de werkvloer
  • Collega’s in beweging brengen met humor en herkenbaarheid
  • Veiligheid krijgt een gezicht en wordt bespreekbaar
  • Behalen van SCL-certificering of de volgende trede op de veiligheidsladder
Bekijk veiligheidscampagnes

Waarom Cooler Media als veiligheidspartner?

  • Dé expert in het duidelijk uitleggen van complexe materie
  • Ervaring met grote en kleine veiligheidsvraagstukken binnen diverse sectoren
  • Meer dan 12 jaar aan creatieve kennis inzetbaar voor jouw unieke campagne
  • Toegankelijke content voor alle (internationale) lagen van jouw organisatie
  • Met onze APK blijft je campagne actueel door de jaren heen
Neem contact op

Onze werkwijze

Bij Cooler Media zijn we gespecialiseerd in het uitleggen van complexe verhalen. Hierbij nemen we drempels weg en communiceren we in een taal die door iedereen begrepen wordt. Door onze jarenlange ervaring komen we snel en efficiënt van strategie naar creatie en resultaat.

Icon - Strategie Meeting
Icon - Creatie
Icon - Marketing

Strategie

Elke samenwerking begint met een strategische sessie, de Magic Meeting.

Creatie

Vanuit de strategie ontwikkelen we alles wat jij nodig hebt om je doelen te bereiken.

Resultaat

Na oplevering van alle coole content voeren we de volledige strategie voor je uit.

Veiligheidscampagnes

Samen met onze klanten maken we veiligheid bespreekbaar op een informatieve én leuke manier. Met de inzet van animatie, film, design, kleurplaten, kaartspellen, koffiebekers, sleutelhangers en nog veel meer andere middelen dragen we bij aan de werkveiligheid en voorkomen we ongevallen op de werkvloer. Daar zijn we trots op!

Veilig werken - Ballast Nedam Industriebouw

Ballast Nedam Industriebouw
Animatie, film, creatie veiligheidsmascotte, kleurplaat, kaartspel en meer

In de veiligheidscampagne van Ballast Nedam Industriebouw staat er ieder kwartaal een ander veiligheidsdoelstelling centraal. Zo ging het eerste kwartaal van 2023 over de ‘9 Life Saving Rules’. Door alle regels visueel uit te beelden hebben we de informatie herkenbaar en behapbaar gemaakt voor medewerkers.

Lees meer over deze case Of praat met de art director

VB Groep
Animatie

Veiligheid op de bouwplaats is belangrijk voor medewerkers, maar ook voor bewoners en omwonenden. Met animatie informeert VB Groep juist deze mensen over de mogelijke risico’s op het gebied van veiligheid. De animatievideo wordt getoond op bewonersavonden, zodat ook zij kunnen bijdragen aan het waarborgen van de veiligheid.

Lees meer over deze case Of praat met de art director
Veilig werken - RWE

RWE
Animatie zonder voice-over

Energieproducent RWE streeft naar een veilige werkplek zonder bedrijfsincidenten. Binnen de campagne Mission Zero wordt onder andere animatie gebruikt om medewerkers te informeren over de 12 Life Saving Rules. Zelfs zonder voice-over wordt duidelijk en eenvoudig uitgelegd wat deze levensreddende regels inhouden.

Lees meer over deze case Of praat met de art director

Hoe kunnen wij je verder helpen?

Leg je vraagstuk voor aan onze experts en krijg direct inzicht in de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

  • Binnen 1 werkdag reactie
  • Advies op maat
  • Leer wat werkte voor andere bedrijven
  • Ontdek alle creatieve oplossingen

"*" geeft vereiste velden aan

Inspiratiesessie of prijsopgave

Liever een mailtje sturen of direct telefonisch in gesprek met onze experts?

Profielfoto Christian
Daniël Visscher

Christian de Waard
Video Consultant
christian@coolermedia.nl
+31768867790

Daniël Visscher
Art Director
daniel@coolermedia.nl

Hoe kunnen wij je verder helpen?

Leg je vraagstuk voor aan onze experts en krijg direct inzicht in de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

  • Binnen 1 werkdag reactie
  • Advies op maat
  • Leer wat werkte voor andere bedrijven
  • Ontdek alle creatieve oplossingen

"*" geeft vereiste velden aan

Inspiratiesessie of prijsopgave

Liever een mailtje sturen of direct telefonisch in gesprek met onze experts?

Jasper Stevens - Cooler Media

Jasper Stevens
Sales Manager & QHSE Consultant
jasper@coolermedia.nl
+31768867790

Daniel Visscher - Cooler Media

Daniël Visscher
Art Director veiligheidscampagnes
daniel@coolermedia.nl