Waar ben je naar op zoek?
Meest gezocht
Andere zochten naar...
Populaire diensten
Onze populairste diensten en oplossingen
Samen met Hollandia werken we al sinds 2020 succesvol aan een veiligere werkomgeving.
Spreek de experts Bekijk meer casesHollandia Services is gespecialiseerd in de engineering, fabricage en assemblage van staalconstructies. Om veiligheidsbewustzijn meer onder de aandacht te brengen bij medewerkers sloeg het QHSE-team de handen ineen met Cooler Media. En met succes! Al sinds 2020 werken we samen aan de veiligheidscampagne ‘Veilig denken, doen en tonen!‘.
Inmiddels zijn we al
een kleurplaat, een uniek Hollandia kaartspel en honderden koffiebekertjes verder.
Om een belangrijk onderwerp als veiligheid goed onder de aandacht te brengen kan gebruik gemaakt worden van verschillende visuele middelen. Denk bijvoorbeeld aan animatie, film, posters of infographics. Visuele middelen maken het mogelijk om complexe informatie op een aantrekkelijke manier te presenteren en de aandacht van de doelgroep vast te houden. Humor en het uitbeelden van herkenbare situaties helpen om de boodschap beter te begrijpen en onderling gesprek te stimuleren op de werkvloer, met veiligheidsdeskundigen en thuis op de bank. Op basis van een intern plan voor veiligheidsbewustzijn creëren we visuele content passend bij ieder thema. Allereerst creëerden we veiligheidsmascotte Buddy, hij komt in bijna iedere visuele uiting terug en geeft uitleg over veiligheid.
De campagne start in 2020 met het thema veiligheidsbewustzijn. Met deze animatie wordt Buddy geïntroduceerd als een sympathieke collega die zich goed bewust is van alle veiligheidsrisico’s en anderen daar graag bij helpt.
Om een open veiligheidscultuur te creëren is het belangrijk dat collega’s onderling in gesprek gaan over veiligheid. Waar wordt er het meest met elkaar gesproken op de werkvloer? Juist, bij het koffiezetapparaat! Om het gesprek op een laagdrempelige manier op gang te brengen ontwierpen we verschillende designs voor op koffiebekers.
Daarnaast wilden we in deze fase van de campagne de herkenbaarheid van Buddy vergroten. Dit hebben we gedaan met de inzet van animatie, een toolbox praatplaat, cut-outs, een e-mailcampagne, helmstickers en een Buddy-trofee.
Het eerste jaar van de campagne lag de focus vooral op het veiligheidsbewustzijn van de medewerkers, maar in 2021 was het aan Hollandia om te laten zien welke rol zij hier als werkgever in spelen. In een animatie legt Hollandia uit welke maatregelen zij treffen om de veiligheid van werknemers te garanderen. Ter ondersteuning ontwierpen we verschillende infographics en een toolbox praatplaat onder de slogan “Veiligheid is geen kwestie van geluk, Hollandia werkt hier continue aan”.
Hollandia faciliteert een veilige werkplek, maar het is aan de medewerkers zelf om de plek veilig te houden. In deze fase is er gekozen voor een film waarin de medewerkers aan het woord komen over veilig werken.
Ook hebben we verschillende posters ontworpen met daarop een kort stripverhaal. Zo worden herkenbare situaties op een begrijpelijke manier uitgebeeld.
Om een open veiligheidscultuur te creëren is het belangrijk dat collega’s onderling in gesprek gaan over veiligheid. Waar wordt er het meest met elkaar gesproken op de werkvloer? Juist, bij het koffiezetapparaat! Om het gesprek op een laagdrempelige manier op gang te brengen ontwierpen we verschillende designs voor op koffiebekers.
Daarnaast wilden we in deze fase van de campagne de herkenbaarheid van Buddy vergroten. Dit hebben we gedaan met de inzet van animatie, een toolbox praatplaat, cut-outs, een e-mailcampagne, helmstickers en een Buddy-trofee.
Bij Cooler Media zijn we gespecialiseerd in het uitleggen van complexe verhalen. Hierbij nemen we drempels weg en communiceren we in een taal die door iedereen begrepen wordt. Door onze jarenlange ervaring komen we snel en efficiënt van strategie naar creatie en resultaat.
Strategie
Elke samenwerking begint met een strategische sessie, de Magic Meeting.
Creatie
Vanuit de strategie ontwikkelen we alles wat jij nodig hebt om je doelen te bereiken.
Resultaat
Na oplevering van alle coole content voeren we de volledige strategie voor je uit.
Samen met onze klanten maken we veiligheid bespreekbaar op een informatieve én leuke manier. Met de inzet van animatie, film, design, kleurplaten, kaartspellen, koffiebekers, sleutelhangers en nog veel meer andere middelen dragen we bij aan de werkveiligheid en voorkomen we ongevallen op de werkvloer. Daar zijn we trots op!
Ballast Nedam Industriebouw
Animatie, film, creatie veiligheidsmascotte, kleurplaat, kaartspel en meer
In de veiligheidscampagne van Ballast Nedam Industriebouw staat er ieder kwartaal een ander veiligheidsdoelstelling centraal. Zo ging het eerste kwartaal van 2023 over de ‘9 Life Saving Rules’. Door alle regels visueel uit te beelden hebben we de informatie herkenbaar en behapbaar gemaakt voor medewerkers.
Lees meer over deze case Of praat met de art directorVB Groep
Animatie
Veiligheid op de bouwplaats is belangrijk voor medewerkers, maar ook voor bewoners en omwonenden. Met animatie informeert VB Groep juist deze mensen over de mogelijke risico’s op het gebied van veiligheid. De animatievideo wordt getoond op bewonersavonden, zodat ook zij kunnen bijdragen aan het waarborgen van de veiligheid.
Lees meer over deze case Of praat met de art directorRWE
Animatie zonder voice-over
Energieproducent RWE streeft naar een veilige werkplek zonder bedrijfsincidenten. Binnen de campagne Mission Zero wordt onder andere animatie gebruikt om medewerkers te informeren over de 12 Life Saving Rules. Zelfs zonder voice-over wordt duidelijk en eenvoudig uitgelegd wat deze levensreddende regels inhouden.
Lees meer over deze case Of praat met de art directorLeg je vraagstuk voor aan onze experts en krijg direct inzicht in de mogelijkheden voor jouw bedrijf.
"*" geeft vereiste velden aan
Jasper Stevens
Sales Manager & QHSE Consultant
jasper@coolermedia.nl
+31768867790
Daniël Visscher
Art Director veiligheidscampagnes
daniel@coolermedia.nl