Veiligheid op de werkvloer
bij Ballast Nedam Industriebouw

Samen met Ballast Nedam Industriebouw werken we
aan een veiligere werkomgeving.

Spreek onze experts Bekijk meer cases

Bouw- en ontwikkelbedrijf Ballast Nedam Industriebouw staat voor een uitdaging: het zorgen voor een veilige werkplek voor medewerkers en partners. De veiligheid, gezondheid en het welzijn van medewerkers, klanten, partners en andere stakeholders hebben de hoogste prioriteit.

Om veiligheidsonderwerpen intern aan het licht te brengen gingen we samen aan de slag met het creëren van

een kleurplaat, een kaartspel, koffiebekers, sleutelhangers en meer!

Veiligheidscampagne Ballast Nedam Industriebouw - Bas Ballast

Uitvoering van de veiligheidscampagne

“Hoe zorg je er voor dat veiligheidsbewustzijn te allen tijde onder de aandacht is bij medewerkers?” Voor dit vraagstuk gingen we aan de slag met een veiligheidscampagne voor Ballast Nedam Industriebouw.

Met als startpunt de introductie van veiligheidsmascotte Bas Ballast! Geïnspireerd op Bas Kleinjan, jarenlang veiligheidsdeskundige binnen Ballast Nedam Industriebouw. Waar Bas niet altijd aanwezig kan zijn om medewerkers te attenderen op veiligheid, kan mascotte Bas dat wel. Check de video hiernaast om zijn transformatie te zien. Het doel van Bas Ballast is om met zo min mogelijk woorden zoveel mogelijk te zeggen, op een taalarme en duidelijke manier.

“Zo is Bas altijd aanwezig in onze organisatie, ook als hij straks met pensioen is.”

Introductie Bas Ballast
Met deze animatie hebben we Bas Ballast geïntroduceerd bij alle medewerkers en stakeholders. Dit was tevens het startschot van een langdurige veiligheidscampagne. Bas is vanaf nu overal terug te zien: in de uitleganimaties, op posters in de bouwkeet en als card-board op kantoor.

Ballast Nedam Industriebouw loopt niet alleen voorop op het gebied van veiligheid, maar ook op andere gebieden. Zo werken er relatief veel vrouwen in de bouw en hebben ze een vrouwvriendelijke PBM-lijn. Tijdens het produceren van visuele content is er extra aandacht geweest voor diversiteit van de karakters, zodat ook deze kant van het bedrijf naar voren komt.

Offline communicatiemiddelen
Eind 2022 hebben alle medewerkers van Ballast Nedam Industriebouw een goodiebag thuis ontvangen. Hierin zaten een sleutelhanger, kleurplaat en kaartspel met Bas Ballast in de hoofdrol. Zo was Bas Ballast zelfs terug te vinden op het strand van Jamaica!

Veiligheidscampagne Ballast Nedam Industriebouw - Sleutelhanger
Veiligheidscampagne Ballast Nedam Industriebouw - Cardboard
Veiligheidscampagne Ballast Nedam Industriebouw - Kaartspel

9 Life saving rules
De life saving rules zijn een begrip binnen de industriële sector. Deze regels zijn ontwikkeld om ernstige incidenten te voorkomen. Het is dus van levensbelang dat iedereen die werkzaam is op of rondom een werkplaats bekend is met de regels. In deze animatie legt Bas Ballast de 9 Life saving rules van Ballast Nedam Industriebouw binnen 2 minuten duidelijk uit. 

“De kracht van Bas Ballast zit in de herhaling, de herkenning, de video’s met weinig woorden en de beeldende animaties.”

Elkaar aanspreken
Het tweede kwartaal van 2023 staat in het teken van elkaar aanspreken. Een erg serieus en voor sommigen lastig onderwerp dat wij door de visualisatie van herkenbare situaties en een flinke dosis humor toch luchtig en bespreekbaar maken.

Waarom kiezen voor een veilig werken campagne?

  • Meetbaar bewustzijn creëren rondom veiligheidsrisico’s bij medewerkers, leveranciers en stakeholders
  • Effectief het veiligheidsbeleid uitdragen op de werkvloer
  • Collega’s in beweging brengen met humor en herkenbaarheid
  • Veiligheid krijgt een gezicht en wordt bespreekbaar
  • Behalen van SCL-certificering of de volgende trede op de veiligheidsladder
Bekijk veiligheidscampagnes

Waarom Cooler Media als veiligheidspartner?

  • Dé expert in het duidelijk uitleggen van complexe materie
  • Ervaring met grote en kleine veiligheidsvraagstukken binnen diverse sectoren
  • Meer dan 12 jaar aan creatieve kennis inzetbaar voor jouw unieke campagne
  • Toegankelijke content voor alle (internationale) lagen van jouw organisatie
  • Met onze APK blijft je campagne actueel door de jaren heen
Neem contact op

Deze bedrijven kozen voor een veiligere werkomgeving

Onze werkwijze

Bij Cooler Media zijn we gespecialiseerd in het uitleggen van complexe verhalen. Hierbij nemen we drempels weg en communiceren we in een taal die door iedereen begrepen wordt. Door onze jarenlange ervaring komen we snel en efficiënt van strategie naar creatie en resultaat.

Icon - Strategie Meeting
Icon - Creatie
Icon - Marketing

Strategie

Elke samenwerking begint met een strategische sessie, de Magic Meeting.

Creatie

Vanuit de strategie ontwikkelen we alles wat jij nodig hebt om je doelen te bereiken.

Resultaat

Na oplevering van alle coole content voeren we de volledige strategie voor je uit.

Veiligheidscampagnes

Samen met onze klanten maken we veiligheid bespreekbaar op een informatieve én leuke manier. Met de inzet van animatie, film, design, kleurplaten, kaartspellen, koffiebekers, sleutelhangers en nog veel meer andere middelen dragen we bij aan de werkveiligheid en voorkomen we ongevallen op de werkvloer. Daar zijn we trots op!

Hollandia Industrial
Animatie, design, creatie veiligheidsmascotte, style guide, kaartspel en meer

Samen met Hollandia werken we sinds 2020 aan de veiligheidscampagne ‘Veilig denken, doen en tonen!’ om veiligheidsbewustzijn binnen de organisatie te vergroten. Met de introductie van veiligheidsmascotte Buddy en de inzet van zowel online als offline communicatiemiddelen maken we veiligheid bespreekbaar.

Lees meer over deze case Of praat met de art director

VB Groep
Animatie

Veiligheid op de bouwplaats is belangrijk voor medewerkers, maar ook voor bewoners en omwonenden. Met animatie informeert VB Groep juist deze mensen over de mogelijke risico’s op het gebied van veiligheid. De animatievideo wordt getoond op bewonersavonden, zodat ook zij kunnen bijdragen aan het waarborgen van de veiligheid.

Lees meer over deze case Of praat met de art director
Veilig werken - RWE

RWE
Animatie zonder voice-over

Energieproducent RWE streeft naar een veilige werkplek zonder bedrijfsincidenten. Binnen de campagne Mission Zero wordt onder andere animatie gebruikt om medewerkers te informeren over de 12 Life Saving Rules. Zelfs zonder voice-over wordt duidelijk en eenvoudig uitgelegd wat deze levensreddende regels inhouden.

Lees meer over deze case Of praat met de art director

Hoe kunnen wij je verder helpen?

Leg je vraagstuk voor aan onze experts en krijg direct inzicht in de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

  • Binnen 1 werkdag reactie
  • Advies op maat
  • Leer wat werkte voor andere bedrijven
  • Ontdek alle creatieve oplossingen

"*" geeft vereiste velden aan

Inspiratiesessie of prijsopgave

Liever een mailtje sturen of direct telefonisch in gesprek met onze experts?

Profielfoto Christian
Daniël Visscher

Christian de Waard
Video Consultant
christian@coolermedia.nl
+31768867790

Daniël Visscher
Art Director
daniel@coolermedia.nl

Hoe kunnen wij je verder helpen?

Leg je vraagstuk voor aan onze experts en krijg direct inzicht in de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

  • Binnen 1 werkdag reactie
  • Advies op maat
  • Leer wat werkte voor andere bedrijven
  • Ontdek alle creatieve oplossingen

"*" geeft vereiste velden aan

Inspiratiesessie of prijsopgave

Liever een mailtje sturen of direct telefonisch in gesprek met onze experts?

Jasper Stevens - Cooler Media

Jasper Stevens
Sales Manager & QHSE Consultant
jasper@coolermedia.nl
+31768867790

Daniel Visscher - Cooler Media

Daniël Visscher
Art Director veiligheidscampagnes
daniel@coolermedia.nl