Waar ben je naar op zoek?
Meest gezocht
Andere zochten naar...
Populaire diensten
Onze populairste diensten en oplossingen
Samen met Ballast Nedam Industriebouw werken we
aan een veiligere werkomgeving.
Bouw- en ontwikkelbedrijf Ballast Nedam Industriebouw staat voor een uitdaging: het zorgen voor een veilige werkplek voor medewerkers en partners. De veiligheid, gezondheid en het welzijn van medewerkers, klanten, partners en andere stakeholders hebben de hoogste prioriteit.
Om veiligheidsonderwerpen intern aan het licht te brengen gingen we samen aan de slag met het creëren van
een kleurplaat, een kaartspel, koffiebekers, sleutelhangers en meer!
“Hoe zorg je er voor dat veiligheidsbewustzijn te allen tijde onder de aandacht is bij medewerkers?” Voor dit vraagstuk gingen we aan de slag met een veiligheidscampagne voor Ballast Nedam Industriebouw.
Met als startpunt de introductie van veiligheidsmascotte Bas Ballast! Geïnspireerd op Bas Kleinjan, jarenlang veiligheidsdeskundige binnen Ballast Nedam Industriebouw. Waar Bas niet altijd aanwezig kan zijn om medewerkers te attenderen op veiligheid, kan mascotte Bas dat wel. Check de video hiernaast om zijn transformatie te zien. Het doel van Bas Ballast is om met zo min mogelijk woorden zoveel mogelijk te zeggen, op een taalarme en duidelijke manier.
“Zo is Bas altijd aanwezig in onze organisatie, ook als hij straks met pensioen is.”
Introductie Bas Ballast
Met deze animatie hebben we Bas Ballast geïntroduceerd bij alle medewerkers en stakeholders. Dit was tevens het startschot van een langdurige veiligheidscampagne. Bas is vanaf nu overal terug te zien: in de uitleganimaties, op posters in de bouwkeet en als card-board op kantoor.
Ballast Nedam Industriebouw loopt niet alleen voorop op het gebied van veiligheid, maar ook op andere gebieden. Zo werken er relatief veel vrouwen in de bouw en hebben ze een vrouwvriendelijke PBM-lijn. Tijdens het produceren van visuele content is er extra aandacht geweest voor diversiteit van de karakters, zodat ook deze kant van het bedrijf naar voren komt.
Offline communicatiemiddelen
Eind 2022 hebben alle medewerkers van Ballast Nedam Industriebouw een goodiebag thuis ontvangen. Hierin zaten een sleutelhanger, kleurplaat en kaartspel met Bas Ballast in de hoofdrol. Zo was Bas Ballast zelfs terug te vinden op het strand van Jamaica!
9 Life saving rules
De life saving rules zijn een begrip binnen de industriële sector. Deze regels zijn ontwikkeld om ernstige incidenten te voorkomen. Het is dus van levensbelang dat iedereen die werkzaam is op of rondom een werkplaats bekend is met de regels. In deze animatie legt Bas Ballast de 9 Life saving rules van Ballast Nedam Industriebouw binnen 2 minuten duidelijk uit.
“De kracht van Bas Ballast zit in de herhaling, de herkenning, de video’s met weinig woorden en de beeldende animaties.”
Elkaar aanspreken
Het tweede kwartaal van 2023 staat in het teken van elkaar aanspreken. Een erg serieus en voor sommigen lastig onderwerp dat wij door de visualisatie van herkenbare situaties en een flinke dosis humor toch luchtig en bespreekbaar maken.
Bij Cooler Media zijn we gespecialiseerd in het uitleggen van complexe verhalen. Hierbij nemen we drempels weg en communiceren we in een taal die door iedereen begrepen wordt. Door onze jarenlange ervaring komen we snel en efficiënt van strategie naar creatie en resultaat.
Strategie
Elke samenwerking begint met een strategische sessie, de Magic Meeting.
Creatie
Vanuit de strategie ontwikkelen we alles wat jij nodig hebt om je doelen te bereiken.
Resultaat
Na oplevering van alle coole content voeren we de volledige strategie voor je uit.
Samen met onze klanten maken we veiligheid bespreekbaar op een informatieve én leuke manier. Met de inzet van animatie, film, design, kleurplaten, kaartspellen, koffiebekers, sleutelhangers en nog veel meer andere middelen dragen we bij aan de werkveiligheid en voorkomen we ongevallen op de werkvloer. Daar zijn we trots op!
Hollandia Industrial
Animatie, design, creatie veiligheidsmascotte, style guide, kaartspel en meer
Samen met Hollandia werken we sinds 2020 aan de veiligheidscampagne ‘Veilig denken, doen en tonen!’ om veiligheidsbewustzijn binnen de organisatie te vergroten. Met de introductie van veiligheidsmascotte Buddy en de inzet van zowel online als offline communicatiemiddelen maken we veiligheid bespreekbaar.
Lees meer over deze case Of praat met de art directorVB Groep
Animatie
Veiligheid op de bouwplaats is belangrijk voor medewerkers, maar ook voor bewoners en omwonenden. Met animatie informeert VB Groep juist deze mensen over de mogelijke risico’s op het gebied van veiligheid. De animatievideo wordt getoond op bewonersavonden, zodat ook zij kunnen bijdragen aan het waarborgen van de veiligheid.
Lees meer over deze case Of praat met de art directorRWE
Animatie zonder voice-over
Energieproducent RWE streeft naar een veilige werkplek zonder bedrijfsincidenten. Binnen de campagne Mission Zero wordt onder andere animatie gebruikt om medewerkers te informeren over de 12 Life Saving Rules. Zelfs zonder voice-over wordt duidelijk en eenvoudig uitgelegd wat deze levensreddende regels inhouden.
Lees meer over deze case Of praat met de art directorLeg je vraagstuk voor aan onze experts en krijg direct inzicht in de mogelijkheden voor jouw bedrijf.
"*" geeft vereiste velden aan
Jasper Stevens
Sales Manager & QHSE Consultant
jasper@coolermedia.nl
+31768867790
Daniël Visscher
Art Director veiligheidscampagnes
daniel@coolermedia.nl