De gemiddelde spanningsboog van je publiek is 8 seconden. Conclusie: je hebt slechts 8 seconden de tijd om de aandacht van de koper te trekken! Maar hoe val jij op tussen al die concurrenten? Met de onderstaande trucs vertellen wij jou hoe.
Truc 1 | Schrijf een slimme onderwerpregel
Slechts 35% van de e-mailontvangers opent e-mail op basis van de onderwerpregel. Je herkent het vast ook wel om talloze ongewenste e-mails te ontvangen in je mailbox. Benoem voor nog meer clicks je bedrijfsnaam in de ondewerpregel. Wees daarnaast ook niet bang om humor te gebruiken.
Truc 2 | Stuur een video
Het toevoegen van een video in een e-mail kan de klikfrequentie met wel 300% verhogen, (MarTech Advisor, 2017). Laten we eerlijk zijn: dat wil jij toch zeker ook? Video is persoonlijker en zorgt daarnaast ook voor aandacht en geloofwaardigheid. Weetje: het gebruik van een uitleganimatie zorgt dat je opvalt bij je doelgroep.
Truc 3 | Verwijs naar LinkedIn
Wil jij je klanten verrassen? Maak dan goed gebruik van de samenvattingen op hun LinkedIn. Haal de belangrijkste informatie uit deze samenvatting om deze vervolgens te benoemen. Dit kan dan worden benoemd in een e-mail of telefoongesprek. De klant wordt zo persoonlijker aangesproken en zal daardoor verrast zijn.
Truc 4 | Benoem belangrijke cijfers
Aandacht trekken kan met behulp van belangrijke bedrijfscijfers van de klant. Als deze bekend zijn, kan je deze benoemen in klantengesprekken of e-mails. De klant wordt op deze manier veel persoonlijker geïnformeerd.
Truc 5 | Gebruik humor
Val op bij je klanten door humor te gebruiken. Hoe je dit doet? Speel met woorden en zinnen in je e-mail. Door humor te combineren met het uiteindelijke doel creëer je een meer informeel gesprek. Daarnaast maak je een opvallende indruk door uniek te zijn in je schrijfstijl.
Truc 6 | Connect met social media
Gebruik social media om jezelf online met (potentiële) klanten te verbinden. Social media kan namelijk voor meer sympathie zorgen. Andere connecties en eerdere gedane opdrachten kunnen zo terecht komen bij de klanten. De klant kan zo een professionele indruk krijgen.
Truc 7 | Geef genoeg keuzes
Opnieuw aandacht van koper trekken op een opvallende manier? Voeg dan verschillende opties toe aan je mail. Zoals:
-
- Ik wil weer in contact komen
- Ik wil over een tijdje weer in contact komen
- Ik wil nu niet in contact komen
Meerdere keuzes aanbieden in je e-mail maakt de kans groot dat mensen een van de opties kiezen en weer in contact komen.
Truc 8 | Aandacht trekken met GIF
Een GIF kan er voor zorgen dat je klant langer blijft kijken. Beelden zeggen namelijk meer dan 1000 woorden! GIF’s zijn bewegende afbeeldingen die simpel, kort en snel de aandacht trekken. Een goede GIF zorgt voor een verrassingseffect en zorgt er dus voor dat je klant onbewust langer kijkt. Bekijk hier onze GIF-blog voor meer inspiratie.
https://giphy.com/embed/3ohc0WUqyvkVmFyZxe
Truc 9 | Update je e-mail handtekening
Wist je dat er veel wordt geklikt in de P.S. regel of handtekening? Wanneer je deze regel en handtekening combineert met meer persoonlijkheid kan het aantal clicks worden verhoogd.
Truc 10 | Laat een voicemail achter
Voicemail is nog steeds één van de krachtigste bronnen om de aandacht vankoper een verkoper. In combinatie met een vervolgmail verhoogt dat de kans dat de potentiële klant contact opneemt. Tip: gebruik een video voicemail om meer aandacht te trekken.
En nu aan de slag
Bovenstaande trucs kunnen je zeker helpen de aandacht van de klant te trekken binnen 8 seconden. Wanneer iemand iets opvalt, zal dit namelijk binnen deze 8 seconden gebeuren. Stel je eens voor dat je deze trucs combineert met het inzetten van een uitleganimatie. Wij van Cooler Media kunnen je daarbij helpen. Meer weten over hoe een video de aandacht van de klant kan trekken? Neem dan vandaag nog contact met ons op.
Julie van Rooij
Online Marketer
Lars Weijers
Accountmanager
Helen Berger
Creative Producer
Daniël Visscher
Art Director
Hoe kunnen wij jou helpen?
Heb je aan vraag, opmerking of idee? Laat je bericht achter en we komen binnen een uurtje bij je terug.
"*" geeft vereiste velden aan