Lees hier alles over online marketing
Meer YouTube views door video optimalisatie (VSEO)
/Leestijd: 8 min in SEO, Video Marketing, Online marketing /door Cooler MediaSteeds meer zoekopdrachten op Google en andere zoekmachines zijn gefocust op video. ‘Hoe maak ik dit recept klaar?’, ‘ Wat zijn de nieuwste modetrends?’ of ‘Hoe werkt dit elektronische apparaat?’ Vragen als deze worden steeds vaker beantwoord met een duidelijke uitlegvideo. Om te zorgen dat kijkers jouw video vinden, is video optimalisatie voor YouTube en […]
5 Video SEO trends voor 2022
/Leestijd: 8 min in Trends, SEO, Video Marketing, Online marketing /door Emma SmeuldersZoals elk jaar, helpen wij je een handje met de voorbereiding op komend jaar. Wel zo handig, want wat kun je verwachten op het gebied video? Nou, vooral veel SEO kansen! Daar duiken we wat dieper in. Voor video zijn er namelijk belangrijke ontwikkelen om je organische zoekresultaten naar een hoger niveau te tillen. En […]
Conversion Rate Optimization met Video
/Leestijd: 9 min in SEA, Website, Video Marketing, Online marketing /door Emma SmeuldersVeel marketeers houden zich bezig met het genereren van meer verkeer naar de website. Want meer traffic levert meer leads op, toch? Nou, niet altijd. Het genereren van traffic is één ding, maar de beïnvloeding van het gedrag van je websitebezoekers om hen een actie te laten verrichten is het tweede. Door middel van conversion […]
Evergreen content: wat is het en waarom is het relevant?
/Leestijd: 8 min in Content marketing, Online marketing /door Julie van RooijJaren na het delen van een stuk content nog steeds bezoekers naar je website trekken? Dat kan! Met evergreen content biedt jij jarenlang waardevolle informatie aan je websitebezoekers én versterkt je je SEO positie. In deze blog geven we antwoord op de vragen wat evergreen content is, wat de voordelen zijn, hoe het kan bijdragen […]
Kosten tv reclame vs. online adverteren in 2021
/Leestijd: 21 min in SEA, Video Marketing, Video Advertising, Uitlegfilm /door Emma SmeuldersNadat we in 2017 de kosten van een tv commercial vergeleken met die van een online commercial, konden we begin 2020 niet achterblijven met al die ontwikkelingen in ons kijkgedrag! En dat is nu – anderhalf jaar later – weer het geval. Corona deed wat met het kijkgedrag en het online gedrag van ons mensen. […]
Click through rate verhogen met deze 6 tips
/Leestijd: 6 min in SEO, Online marketing /door Julie van RooijMarketeers hebben het constant over de Click Through Rate (CTR), maar wat betekent dit? En waarom is dit zo belangrijk voor zoekmachinemarketing? Enkel een goede en mooie website is niet voldoende voor meer bezoekers. De sleutel? Het verhogen van je CTR! Wij geven je 6 tips. Wat is CTR? Allereerst hebben we even wat op […]
Werk slimmer, niet harder: 5 tips voor video content recycling
/Leestijd: 6 min in Content marketing, Online marketing /door Julie van RooijDoor te investeren in video content marketing, zorg je ervoor dat je online goed vindbaar bent. Toch vereist het maken van goede video content meestal veel tijd, geld en energie. En dan komt nog het ergste: vaak wordt dit soort content slechts één keer gebruikt! Dit vinden wij natuurlijk super zonde, want waarom zou je […]
5 content marketing trends voor 2021
/Leestijd: 6 min in Content marketing, Online marketing /door Julie van RooijAfgelopen jaar was op z’n zachts gezegd een wervelwind voor bedrijven. Bedrijven ontwikkelden van de een op de andere dag een beleid om alles vanuit huis te doen. Van het verkopen van producten en het onderhouden van volledig digitale klantrelaties. De manier waarop bedrijven zaken doen en communiceren met hun publiek is extreem veranderd. Welke lessen […]
Zo zet je account-based marketing in
/Leestijd: 5 min in SEA, Online marketing /door Cooler MediaHet aanspreken van je doelgroep is vaak een grote uitdaging voor organisaties. Proberen iedereen aan te spreken leidt er uiteindelijk toe dat je niemand écht aanspreekt. Niemand wordt namelijk enthousiast van een neutraal verkooppraatje. Consumenten zien graag berichten die zijn afgestemd op hun persoonlijke behoeften en voorkeuren. Met account-based marketing geef je klanten het gevoel […]
How to: het effectief meten van video content
/Leestijd: 7 min in Content marketing, Online marketing /door Emma SmeuldersMeten is weten. Het succes van je video strategie wordt bepaald door je videoprestaties. Een goede video zorgt ervoor dat mensen actie ondernemen en dit is precies wat je wil bereiken als organisatie. Met een goed overzicht van deze prestaties, weet jij precies hoe en waar te optimaliseren. Je video content meten kun je makkelijk […]