Non-profit sector

In de afgelopen jaren 10+ jaar hebben wij veel gewerkt voor non-profit organisaties. Als non-profit organisatie krijg je bij ons standaard 20% korting, omdat we geloven dat we de wereld gezamenlijk een stukje mooier kunnen maken! Meer weten over onze expertise? Bekijk de showreel en neem contact op.

Vrijblijvend advies Ons werk in jouw branche

Visuele communicatie voor non-profit campagnes

Complexe zaken vragen om duidelijke uitleg. Non-profit organisaties hebben de verantwoordelijkheid om goed met hun stakeholders te communiceren. Of het nu gaat om het werven van leden of het infomeren van betrokkenen, heldere communicatie helpt. Onze oplossing? Animatie voor non-profit!

Wat je ook wilt vertellen, wij helpen je graag de wereld wat duidelijker te maken. Cooler Media biedt verschillende opties in design, kwaliteit en lengte van jouw video. Zo past een video of animatie altijd bij jouw organisatie en budget. Onze uitlegexperts adviseren je geheel vrijblijvend over creatie en verspreiding.

Non-profit video campagnes

Oma’s soep
Commercial voor televisie en online

Stichting Tubereuze Sclerosis Nederland
Uitleganimatie over TSC

UNESCO
AnyStory over onderwater cultureel erfgoed

Ijsselland ziekenhuis 
AnyStory over waarom mensen snurken

Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV)
Uitlegvideo over de persoonsgerichte aanpak

Breast Care Foundation
Uitleganimatie over borstonderzoek

Veelvoorkomend binnen deze branche

Binnen elke branche ondervinden we specifieke vraagstukken die vaker terugkomen dan andere. Zo werken we binnen de non-profitsector veel samen met stichtingen, brancheverenigingen en vakbonden. Ieder met hun eigen vraagstukken. Staat je vraagstuk hier niet tussen? Dat geeft niks. Wat je vraag ook is, wij helpen je met de visualisatie. 

Icon - Resultaat
Icon - Adverteren social media
Icon - Cultuurmanagement

Visie uitleg en promotie

Alles omtrent het communiceren van strategie en visie. Vaak zie je hier stichtingen die hun doel promoten of toekomstbeelden van gemeentes.

Ledencommunicatie

Grote stichtingen of brancheverenigingen communiceren veel met hun leden. Net als bij interne communicatie helpt visuele content om zoveel mogelijk leden te bereiken.

Belangenbehandeling

Het belang van je doel of het voordeel voor ambassadeurs of stakeholders uitleggen. Met informatie ontwerp presenteer je wat je wilt zeggen op de best mogelijke manier.

Hoe kunnen wij je helpen?

Animaties zijn onze specialiteit. We maken enkel animaties van hoge kwaliteit en bieden je de mogelijkheid zelf je animatie samen te stellen, waardoor je volledige controle over de kosten hebt. Kies een standaard stijl uit een van onze vijf stijlen of ga voor animatie op maat voor je bedrijf.

Lees verder
Icon - Visual design

Een uitlegfilm, corporate film of promotiefilm is hét ideale communicatiemiddel om snel een visuele indruk te geven van je bedrijf, merk, product of dienst. Met live action beelden leg je de sfeer van je producten of organisatie vast. 

Lees verder
Icon - Film

Infographics helpen om feitelijke informatie aantrekkelijk te maken voor de lezer. Een infographic laten ontwerpen is dus de perfecte aanvulling op korte uitleganimaties of video’s. Het is de verdiepingsslag die de uitgebreide en feitelijke informatie overbrengt. Zo wordt de meest complexe informatie visueel gemaakt én is het makkelijk om te begrijpen voor je doelgroep.

Lees verder
Icon - DTP

Een video werkt alleen als je ook een publiek hebt dat er naar kijkt. Daar helpen we je bij. Samen ontwikkelen we een optimale strategie, uitgewerkt in een video strategie plan. Dit op basis van jouw specifieke wensen, doelstellingen en natuurlijk de behoefte vanuit jouw doelgroep.

Lees verder
Icon - Video strategie

The best of both worlds: design en interactie. Kies voor een interactieve infographic of website. Beide ideaal voor het generen van websitebezoekers, conversies en het boosten van engagement van je bezoekers. Maar vooral: één duidelijk overzicht van de belangrijkste informatie, op subtiele wijze verpakt in een aantrekkelijk design.

Lees verder
Icon - Interactief

Staat de optie die je wil er niet tussen? We maken ook designs voor drukwerk, zoals productverpakkingen en brochures. Maar ontwikkelen ook een volledige digitale stijl voor je die we verwerken in een handige styleguide.

Lees verder
Icon - Content strategie

Waarom
Cooler Media?

  • Voor elk budget de hoogste kwaliteit in beeld & geluid
  • Meer dan 3000 unieke video’s geproduceerd en 10+ jaar ervaring
  • Gratis advies omtrent strategie voor maximaal rendement
  • We zijn flexibel en denken altijd met je mee
  • Meer dan 200 Klanten beoordelen ons met een dikke 9+
  • Vaste prijs zonder verrassingen
  • Super snelle levering mogelijk

Floor Bokkerink
Communicatiemedewerker Prinses Beatrix Spierfonds

Als beste beoordeeld

Veegestelde vragen

Iedereen heeft belang bij goede communicatie, vooral in de non-profit sector. Voor non-profit orrganisaties draait het niet om een promotionele boodschap, maar om het communiceren van een duidelijk verhaal, omdat mensen daar écht belang bij hebben. Van de routekaarten die voor het coronabeleid worden uitgelegd middels animatie to aan het uitleggen van een studentenportaal. Een animatie is universeel en duidelijk. Ze zijn voor verschillende doelen inzetbaar én je kunt er alles mee visualiseren. Hierdoor kiezen politici, de wetenschap, overheidsinstanties, de zorg, het onderwijs en andere non-profits vaak voor de kracht van een animatie.
Gebruik je het als instructie voor het volgen van protocollen, wil je mensen de werking uitleggen van een medicijn, of doe je hen een oproep om belastingaangifte te doen? De ideale lengte is afhankelijk van je doel, maar we kijken ook verder dan alleen het doel: wie is je publiek? Via welk medium gaan ze de animatie te zien krijgen? En hoe vaak? Over het algemeen adviseren wij om de lengte van jouw animatie gemiddeld 60 tot 75 seconden te laten duren. Niet te lang, maar lang genoeg om voldoende informatie in de video op te nemen en het interessant te houden.Wat belangrijk is dat je de aandacht van de kijker de eerste 10 seconden vasthoudt. Zo blijkt namelijk dat deze seconden bepalen of de kijker jouw video afkijkt ja of nee.

Nadat de productiefase van je content is afgerond, is het tijd om je animatie (en/of andere visuele uitingen) in te zetten. Hoe je dit het beste doet, hangt af van een aantal dingen, zoals je doelgroep, de bijbehorende kanalen en de periode waarin je campagne voert. In de agricultuur zien we veel seizoensgebonden trends, maar ook duurzamere ontwikkelingen voor langere periodes. Wat je case ook mag zijn, wij geven je strategisch advies. Samen brainstormen we hoe de campagne een succes wordt. Dit werken we uit in een strategieplan die je vervolgens zelf kunt uitvoeren of door onze experts!

De kosten van een animatie variëren per video. Dit komt omdat het afhankelijk is van het detailniveau wat erin verwerkt is. Je kunt het vergelijken met het kopen van een auto. Kies je voor de simpelste uitvoering of kies je liever voor alles erop en eraan. De prijs van de auto is hiervan afhankelijk. Bij animaties werkt dit precies hetzelfde. Lees hier meer over de prijzen in de huidige animatiemarkt. Wil je binnen 5 minuten horen wat de kosten voor jouw zakelijke animatie zouden zijn? Laat je geheel vrijblijvend adviseren door één van onze uitleg experts.

Sinds 2011 is Cooler Media gespecialiseerd in het duidelijk uitleggen van jouw verhaal. Hierdoor hebben we jarenlange ervaring in het schrijven van voice-overteksten en het illustreren van storyboards.Om onze kwaliteit te garanderen, designen wij de animatie van A tot Z zelf. Mocht je al wel een storyboard of voice-overtekst hebben, dan gebruiken wij dit graag ter inspiratie!

Julie van Rooij - Cooler Media

Julie van Rooij - Online Marketer

Christian de Waard - Cooler Media

Christian de Waard - Video Consultant

Helen Berger - Cooler Media

Helen Berger - Creative producer

Daniel Visscher - Cooler Media

Daniël Visscher - Art Director

Wat is jouw informatie-uitdaging?

Laat een bericht achter voor onze experts!

"*" geeft vereiste velden aan

Cooler Media 2023 - Julie (klein)

Julie van Rooij - Online Marketer

Cooler Media 2023 - Christian (klein)

Christian de Waard - Video Consultant

Cooler Media 2023 - Helen (klein)

Helen Berger - Creative producer

Cooler Media 2023 - Daniel (klein)

Daniël Visscher - Art Director

Wat is jouw informatie-uitdaging?

Laat een bericht achter voor onze experts!

"*" geeft vereiste velden aan