HTML5 Banners | Inspiration

Iedereen kent het wel, bewegende banners als je bijvoorbeeld een nieuwspagina aan het lezen bent. Dit zijn HTML5 banners. Door de combinatie van kleur, beeld en beweging zorgen ze ervoor dat jij als kijker getriggerd wordt door te klikken naar de website. Heb jij je al wel eens laten verleiden? Wij geven je hieronder 5 gave voorbeelden.

IKEA

We beginnen de blog met een onderzoek van IKEA. Mensen met een smartphone of computer krijgen vaak te maken met banner ads. IKEA heeft een case study gehouden over banner ads en het gebruik van de ‘gewone’ mens. Ze zijn erachter gekomen dat 60% van de mensen per ongeluk op banners klikt. Wanneer men op een banner geklikt is, irriteert dit 68% van de mensen, 45% voelt zich gefrustreerd en zo’n 22% voelt zich zelfs boos! IKEA heeft een banner gemaakt waar mensen minder chagrijnig van werden. Benieuwd hoe ze dit hebben aangepakt? Bekijk de video hieronder!

Abarth

De creativiteit van HTML5 banners zijn onuitputtelijk. Bij het lanceren van de nieuwe Abarth 124 Spider heeft Abarth een campagne opgezet voor mensen die vaak aan het werk zijn. Ze hebben een banner gecreëerd die door middel van je webcam je gezicht registreert. Door je gezicht te bewegen, kun je de auto besturen. Je speelt dus een race in een banner ad.. Hoe cool is dat!?

Artifier

Kunst maakt de wereld mooier, toch? Bombay Sapphire is ervan overtuigd dat ook onze ervaring op het internet verbeterd kan worden door het toevoegen van kunst. Daarom ontwikkelden ze Artifier. Deze chrome extensie zet HTML5 banners om in kunst. Je ziet dus niet meer de reclame van Zalando, maar een mooi schilderij uit misschien wel het Louvre of The Metropolitan Museum of Art. Wat is jouw favoriete schilderij?

Narcos

Narcos is een bekende maffiaserie gebaseerd op de gelijknamige drugskartels in Zuid- en Midden-Amerika. Narcos heeft het nieuwe seizoen aangekondigd door gebruik te maken van HTML5 banners. Zo kun je vanuit de banner meteen doorklikken naar de afleveringen op Netflix.

narcos netflix banner
 

Domino’s

De WK-gekte is weer begonnen. Bedrijven spelen hier graag op in, zo ook Domino’s. Want wie wil nou niet een voordelige pizza eten tijdens het kijken van een WK wedstrijd? Het WK wordt over heel de wereld bekeken en dus is deze HTML5 banner in verschillende talen gemaakt, zie het Turkse voorbeeld hieronder.
domino's banner

Heb je er zelf ook wel eens over nagedacht HTML5 banners of animaties in te zetten? Wij kunnen deze voor je maken! Neem even contact met ons op en we helpen je graag verder!

 

 

 

Julie van Rooij - Cooler Media

Julie van Rooij
Online Marketer

Lars Weijers - Cooler Media

Lars Weijers
Accountmanager

Helen Berger - Cooler Media

Helen Berger
Creative Producer

Daniel Visscher - Cooler Media

Daniël Visscher
Art Director

Hoe kunnen wij jou helpen?

Heb je aan vraag, opmerking of idee? Laat je bericht achter en we komen binnen een uurtje bij je terug.

"*" geeft vereiste velden aan