Categorie archieven: Advertising

Haal het maximale uit je YouTube advertentie

Dat YouTube een interessant platform is om te adverteren met video weet je waarschijnlijk al. Met dagelijks ruim 122 miljoen bezoekers is YouTube, na moederbedrijf Google, de meest bezochte website op het web. Maar liefst 92,5% van alle Nederlanders maakt gebruik van YouTube. Net als bij tv-reclames ben je in staat om een groot publiek […]

Waarom kijkers jouw YouTube advertentie overslaan

YouTube is met meer dan 2 miljard actieve gebruikers een van de grootste online platforms. (Video) adverteerders hebben op YouTube dan ook veel concurrentie door elkaar, maar ook door al het andere aanbod. Opvallen is moeilijk en afhakers heb je vaker dan kijkers. Vooral met adverteren. En dat is frustrerend als kijkers jouw YouTube advertentie […]

Video ads campagne optimaliseren voor mobiele weergave

Tegenwoordig is multi-device optimalisatie niet meer iets wat ‘leuk is om te hebben’, maar iets wat echt noodzakelijk is voor je advertentie campagnes. Je publiek verwacht namelijk een geweldige ervaring, ongeacht de manier waarop ze je content willen bekijken. Daarom moet je als bedrijf voorbereid zijn om je videomarketingcampagnes op alle mobiele apparaten te presenteren. […]

Wat zijn TrueView ads en waarom zijn ze goed voor je video strategie?

Adverteren op YouTube is dé manier om je video’s doelgericht aan een specifiek publiek te tonen. Met bijna 2.3 miljard actieve gebruikers lijkt dit geen eenvoudige klus om te klaren. Gelukkig, maakt Google het voor YouTube-adverteerders makkelijker. Door verschillende ad formaten weet jij iedere kijker te bereiken in een specifieke fase van de customer journey. […]

Breng je online advertentiecampagne naar een hoger niveau met Discovery ads

Google heeft dit jaar flink gesleuteld aan het advertentiegedeelte. Zo riep ’s werelds grootste zoekmachine onlangs Discovery ads in het leven. Hoewel je deze misschien al kent als TrueView Discovery ads op YouTube, is er nu ook een variant voor in Google zelf. Ze laten het hartje van menig marketeer kloppen, doordat ze meteen in […]

Alles over YouTube Ad Sequencing

De mooiste verhalen blijf je onthouden. Storytelling is zo oud als de mensheid en was vroeger dé manier om geschiedenis bij te houden of idealen en ideeën door de tijd te onthouden. Een perfect voorbeeld is de complete Griekse mythologie, waarin niet zozeer het verhaal, maar wel de boodschap telt. Het vertellen van de juiste […]

Succes van een 15 seconden video advertentie op YouTube

Goed nieuws! Binnenkort komt de 15 seconden video advertentie op Youtube beschikbaar voor álle adverteerders. Voorheen was dit format enkel beschikbaar onder strenge(re) voorwaarden. En het mooiste? Het zijn non-skippable ads, wat betekent dat je ze niet kunt overslaan. Top, je kunt nu dus je volledige boodschap overbrengen aan de kijker. Maar hoe pas je […]

30 seconden ads | Inspiration

Ken jij ze ook? Die advertenties waar je niet kan wegdrukken, maar wel wilt? Een opvallende advertentie zou er juist voor moeten zorgen dat je niet weg wilt klikken. Wij hebben vier inspirerende advertenties onder een rijtje gezet waar je je aandacht zeker bij houdt. NS International | Wat houdt je tegen? De NS gebruikt […]

Bumperadvertenties | Inspiration

Je ziet ze steeds vaker voorbij komen: bumperadvertenties. Deze advertenties worden bijvoorbeeld voorafgaand aan je  YouTube-video afgespeeld. Ze duren slechts 6 seconden. Hierdoor is het belangrijk dat je adverentie meteen opvalt en blijft hangen. Maar hoe je dit? Wij leggen het deze week voor je uit aan de hand van 4 voorbeelden! Elke video begint […]

YouTube – Bumper Advertenties

Google verandert in 2018 haar benadering van YouTube-advertenties. Ze willen meer nadruk leggen op kortere, aantrekkelijkere video’s (Yeah!). Maar wat betekent dit voor jouw advertenties? Wij leggen het voor je uit. THE DEATH OF UNSKIPPABLE 30 SECOND ADS Vorige week kondigde Google aan meer nadruk te willen gaan leggen op een goede kijkerservaring. Hierbij past […]