Duynie – Campagne film

Opdrachtgever:
Duynie

Onderwerp:
Campagne film

Stijl:
Bedrijfsfilm

Het script.

Sander, Manager Supply chain: Jaarlijks bij de verwerking van suikerbieten komt er een miljoen ton perspulp vrij. Deze perspulp leveren we bij 4500 klanten in Nederland, België en Duitsland. In de campagneperiode rijden we 150 ritten vanuit Dinteloord en Vierverlaten.

Binnen suikerunie en Duynie optimaliseren we steeds verder ons transport, dus ook het materiaal. Dat wil zeggen dat we ons materiaal steeds lichter en kortsturender maken. Dit zorgt ervoor dat we met onze transporttypes bij iedere klant kunnen komen en dat we materiaal zoals containerauto’s en kortsturende auto’s tot een minimum beperken.

Bij de aanschaf van nieuwe trucks binnen Duynie kopen we auto’s met de laatste technologie. Dat wil zeggen motoren met een lage CO2 uitstoot en een efficiënt brandstof verbruik.

Rudie, vrachtwagenchauffeur: Dit is een Volvo met 420 pk en een euro 6 motor. Euro 6 is de schoonste motor op de markt tegenwoordig. We hebben gekozen voor die 420 pk qua zuinigheid. Voor de zuinigheid is gelijk met die oplegger gekozen voor een automatisch rolzeil gekozen. Met een automatisch rolzeil heb je binnen 20 seconden een zeil erover en daardoor wordt het brandstofverbruik een stuk minder. Dat is al gauw 8 tot 10 procent.

Melissa, verkoop binnendienst: Leveringen plannen doen we aan de hand van de bietenkraan planning. We kijken waar de bietenkraan staat op dat moment en aan de hand daarvan plannen we de perspulp in. Dat is zodat we zo min mogelijk lege kilometers rijden en de perspulp zo efficiënt mogelijk inplannen. In het contract verwerken we altijd een flexibiliteitskorting en dat houdt eigenlijk in dat de klant de perspulp kan ontvangen van het begin tot het einde van de campagne en daarin dus flexibel is. Daardoor kunnen wij de leverdatum bepalen voor de klant.

voor een flex contract krijgt de klant korting en voor een vaste leverdatum geldt een toeslag. De klant kan kiezen voor digitaal accorderen. Voordeel is dat wij contracten niet meer via de post hoeven te versturen. Voor de klant scheelt het ook heel veel werk omdat het contract met een druk op de knop bevestigd is.”

Christiaan, Rundveehouder: “Wij voeren perspulp omdat wij het een mooie aanvulling vinden op het rantsoen en het is smakelijk. Daarnaast willen we meedoen met derogatie, wat inhoudt dat we maar 80% grasland nodig hebben.

We telen ook suikerbieten en die gaan voor de verwerking weg en in deze zin krijgen we het als bietenpulp weer terug. Dan is het in plaats van snijmais toch perspulp van eigen bodem. De perspulp slaan we op in de sleussilo, die zorgt ervoor dat je de pulp heel mooi vast kunt rijden en verdelen en mooi kunt voeren en het schoon opgeslagen wordt.”

COOLER MEDIA

We maken korte, krachtige uitleganimaties en zorgen voor het juiste publiek. Onze animaties en uitlegvideo’s creëren een ‘Aha! moment’ bij de kijker. Maar dat is niet alles: we gebruiken de animatie als online commercial, zodat we ook nieuwe klanten bereiken.

Lees meer →

Cooler Media - YouTube Certified

Cooler Media

Stationsweg 1-A
4811 AX Breda

+31 (0)76 886 7790
[email protected]

© 2011-2020 Cooler Media. Cooler Mediais door klanten beoordeeld met een 9,4 / 10 op basis van 160 reviews