Prinses Beatrix Spierfonds – Jaarverslag 2016

Stijl:
Maatwerk Infographic

Het script.

Er zijn in Nederland 200.000 mensen met een spierziekte. Spieren raken verzwakt of vallen helemaal uit. De meeste zijn progressief, sommige zelfs dodelijk. Een spierziekte verandert alles: voor de persoon zelf, maar ook voor zijn omgeving.

Het Prinses Beatrix Spierfonds heeft één doel: alle spierziekten de wereld uit. In 2016 haalden we samen 6,8 miljoen euro op. Van iedere euro ging 85 cent naar onderzoek, voorlichting en patiëntondersteuning.

Er liepen 54 onderzoeken, 13 nieuwe onderzoeken konden van start gaan en 10 onderzoeken zijn afgerond. Deze hebben er toe geleid dat we een aantal spierziekten beter begrijpen en één spierziekte effectiever kunnen behandelen. Ze brengen ons dichterbij een medicijn of verbeteren het leven van spierziektepatiënten.

Door middel van voorlichting laten we de impact van een spierziekte zien. Dit jaar deden we dit met de indrukwekkende online campagne Joey. Hiermee hebben we ruim 5 miljoen mensen bereikt.

Verder genoten 260 families van onze 10 volledig aangepaste vakantiehuizen en kon de patiëntenvereniging met onze steun zich blijven inzetten voor de belangen van patiënten.

We hopen dat u ons ook in 2017 blijft steunen in de strijd tegen spierziekten.

COOLER MEDIA

We maken korte, krachtige uitleganimaties en zorgen voor het juiste publiek. Onze animaties en uitlegvideo’s creëren een ‘Aha! moment’ bij de kijker. Maar dat is niet alles: we gebruiken de animatie als online commercial, zodat we ook nieuwe klanten bereiken.

Lees meer →

Cooler Media - YouTube Certified

Cooler Media

Stationsweg 1-A