Marketing Automation

Opdrachtgever:
Cooler Media

Onderwerp:
Marketing Automation

Stijl:
AnyStory

Taal:
Nederlands

Verhaal:
Robots en kunstmatige intelligentie nemen de wereld over. Daardoor worden meer en meer werkzaamheden geautomatiseerd. En dat is goed, want het betekent dat je meer menselijk en minder fabriekswerk hoeft te doen, ook in de Marketing! Dit kan namelijk met Marketing Automation. Bekijk in deze video alles wat je hierover moet weten.

De uitvoering.

Een optimale customer journey en je medewerkers laten focussen waar ze goed in zijn; dat kan met marketing automation. In deze AnyStory wordt stap voor stap uitgelegd hoe je marketing automation in kan zetten. Denk hierbij aan inschrijvingen op je nieuwsbrief, e-mails sturen en social media inzetten voor het verzamelen van informatie.

Er is gebruikgemaakt van een stijl met een rustige uitstraling. Dat maakt het ideaal om complexere onderwerpen uit te leggen.

IEDERE MAAND ALS EERSTE DE NIEUWE ANYSTORY? SCHRIJF JE IN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Het script.

Marketing Automation maakt persoonlijk contact met prospecten en klanten gemakkelijker door repetitieve taken te automatiseren. De software maakt het mogelijk een optimale customer journey te ontwerpen en je medewerkers te laten focussen op waar ze goed in zijn; aandacht voor de klant.

Automation zie je overal om je heen. Bijvoorbeeld bij webshops wanneer je een aantal gepersonaliseerde e-mails ontvangt met informatie over je bestelling.

Hoe werkt dat?

Het draait allemaal om interesse. Net als bij een plant moet je elke week een beetje meer water geven zodat het zaadje uitgroeit tot een bloeiende plant. Dit doe je door de juiste informatie op het juiste moment te sturen. Dit heet lead-nurturing.

Zorg dus dat je het begin, midden en einde van je marketing-funnel zo inricht dat je de informatiebehoefte van je klant centraal zet.

De voedingsbodem en zaden zijn het begin van de funnel. Inschrijvingen op je nieuwsbrief zijn een eerste kwalificatie van interesse, net als telefoontjes of ander contact. Met deze “lead-generatie” zorg je voor een groep prospecten die je berichten mag sturen.

In het midden van de funnel geef je water en zonlicht aan je zaden. Probeer een 360 graden overzicht te krijgen zodat je hier je communicatie op kan afstemmen. Stuur bijvoorbeeld een mailtje met interessante informatie. Meet het gedrag van je prospect, zoals welke links er worden geklikt en baseer hier de volgende e-mail weer op. Gebruik alle mogelijke kanalen voor verzamelen en verzenden voor het beste resultaat, denk bijvoorbeeld aan social media en sms berichten.

Met voldoende voeding groeien je zaden uit tot een volwassen plant. Pas dan kan je oogsten en is het tijd om het van de software over te nemen.

Wil je aan de slag met Marketing Automation? Ga naar coolermedia.nl/automation en download onze whitepaper met alle essentiële stappen voor elk stuk van de funnel.

Heb je iets geleerd? Subscribe op ons YouTube kanaal of kijk op coolermedia.nl/anystory.