Case Study – Fietsenwinkel.nl

De klantvraag

Stel, je bent op zoek naar een nieuwe fiets. Je zoekt online naar de fiets die voldoet aan jouw wensen. Grote kans dat je bij een van onze klanten, Fietsenwinkel.nl, terecht komt. Met haar ruime assortiment aan fietsen (meer dan 2000 (!)), uitstekende service, deskundig en persoonlijk advies is Fietsenwinkel.nl op dit moment namelijk de grootste fietsenwinkel van Nederland.

Er is dus veel keus en dan kan leiden tot keuzestress, niet goed. Waar moet je precies op letten bij het aanschaffen van een nieuwe fiets of e-bike? De meeste consumenten vinden dat maar wat lastig en daarom de vraag aan Cooler Media; “kunnen jullie helpen om onze keuzehulp online nóg beter te maken?”. Dat kan, met uitleganimaties voor elke keuze!

De Keuzehulp

Fietsenwinkel.nl bood voorheen ook al een keuzehulp aan maar gebruikte enkel tekst en plaatjes om de verschillen tussen fietsen uit te leggen. Daarmee werd het voor de consument makkelijker om zijn of haar keuze te maken op basis van een gefilterde selectie, maar bleven er veel vragen over de daadwerkelijke verschillen tussen de keuzes bestaan.

Cooler Keuzehulp

Cooler Media bracht samen met Fietsenwinkel alle keuzes in kaart. Daarna produceerde we in totaal 24 uitleganimaties. Voor elke selectie die een consument kan maken, is er een specifieke video beschikbaar die de verschillen, aandachtspunten en voordelen van de keuze uitlegt. Na het doorlopen van de keuzehulp blijven ongeveer 10 tot 20 fietsen over die aan jouw wensen voldoen en weet je precies welke het beste bij je past. Makkelijk toch?

Momenteel worden de eerste resultaten gemeten en houden we goed in de gaten wat de invloed van onze video’s is op de conversie. Daarover later meer.

Nieuwsgierig? Of van plan een fiets aan te schaffen? Check het hieronder!

Opdrachtgever:
Fietsenwinkel.nl

Onderwerp:
Case Study

Stijl:
Maatwerk animatie