Bumperadvertenties | Inspiration

Je ziet ze steeds vaker voorbij komen: bumperadvertenties. Deze advertenties worden bijvoorbeeld voorafgaand aan je  YouTube-video afgespeeld. Ze duren slechts 6 seconden. Hierdoor is het belangrijk dat je adverentie meteen opvalt en blijft hangen. Maar hoe je dit? Wij leggen het deze week voor je uit aan de hand van 5 voorbeelden!

Elke video begint met het uitdenken van je strategie. Wat wil je ermee bereiken? Wanneer je ervoor kiest om een bumperadvertentie in te zetten, is het doel vaak dat je mensen wilt triggeren. Triggeren naar de website of naar de volgende advertentie. Een goede bumperadvertentie vertelt een verhaal, maakt je nieuwsgierig of zijn herkenbaar. Wij hebben 5 goede bumperadvertenties voor je geselecteerd!

Storytelling

Een verhaal in 6 seconden vertellen. Het lijkt een hele uitdaging, maar het kan! De onderstaande video vertelt het verhaal van de ‘origins of species’.

Hier wordt eigenlijk het grootste onderwerp/probleem van de wereld in 6 seconden weergegeven. Global Warming is natuurlijk een wereldsprobleem, in deze video wordt het op een indrukwekkende manier weergegeven.

Nieuwsgierigheid

De video snack-cultuur zet zich ook voort in ‘film-trailer’ land. Naast trailer countdowns (snelle clips voor de trailer drop), worden er nu ook bumpers voor de trailers zelf geplaatst. Slim, maar ook frustrerend voor filmfans die in de eerste 6 seconden alle highlights van de trailer al gespoiled krijgen.

In deze teaser van de film Sing zingt een biggetje ‘Bad Romance’ van Lady Gaga. Mensen vinden dit grappig en zijn eigenlijk getriggerd naar derest van het nummer en de film!

Herkenbaarheid

Je besteld iets, iets heel leuks wat je al een hele tijd wilt hebben. Maar precies op het moment dat het pakketje geleverd wordt, ben je niet thuis. Klinkt herkenbaar? Dat dachten de makers van deze bumperadvertentie ook. Als kijker voel je je hierdoor extra betrokken met de advertentie en zul je hem ook sneller onthouden.

Ook een bumperadvertentie laten maken voor jouw product, dienst of idee? Neem even contact met ons op!

Tags:
Schrijf je in op de nieuwsbrief en ontvang één keer per maand de beste blogs en tips in je inbox!