Lees hier alles over social media
Micro influencers vs. macro influencers vs. mega influencers
/Leestijd: 7 min in Social Media /door Julie van RooijInfluencers: you love them or you don’t. We zien ze tegenwoordig overal. Van Instagram, YouTube en tot aan LinkedIn. Ook van de marketingmix van veel bedrijven is influencer marketing vaak onderdeel. Er zijn verschillende soorten influencers, je hebt micro, macro en mega influencers. Ben je een groentje op dit gebied? Dan is het soms lastig […]
Betrokkenheid vergroten op social media: 4 tips
/Leestijd: 4 min in Social Media /door Julie van RooijHet hebben van veel volgers op social is natuurlijk leuk, maar als deze volgers niet betrokken zijn, leveren ze niets voor je op. Dit is precies waar het bij engagement om gaat; de betrokkenheid van je volgers. Maar hoe zorg je ervoor dat je volgers meer likes en reacties achterlaten onder je post? Wij delen […]
Waarom je polls en vragen nodig hebt op je social media kanalen
/Leestijd: 6 min in Social Media /door Julie van RooijHou jij van polls? En zet je ze wel eens in? Wij zijn er dol op! Op social media vindt tweerichtingsverkeer plaats. Interactieve content is een van de krachtigste tools die jij als marketeer in je social media campagne kunt gebruiken. Niets brengt zoveel interactie op gang als polls en vragen. Wij leggen je in […]
Hoe vaak posten op social media voor maximaal resultaat
/Leestijd: 11 min in Social Media /door Julie van RooijInstagram, Facebook en LinkedIn: je post vast weleens op deze platforms. Alleen om veel likes te krijgen op je nieuwe Insta-foto, moet je met regelmaat posten. Let wel, don’t overdo it! Dus rest de vraag: hoe vaak posten op social media? Enerzijds wil je niet te weinig posten en daardoor kansen mislopen om je doelgroep […]
Dit moet je weten over LinkedIn native video!
/Leestijd: 5 min in LinkedIn, Social Media /door Julie van RooijLinkedIn verandert en daarmee ook wat jij dagelijks op je tijdlijn ziet. Sinds 2017 heeft LinkedIn de functie om native video’s te plaatsen. Dit zijn video’s op LinkedIn die je niet via YouTube of Vimeo deelt, maar die je rechtstreeks op jouw LinkedIn pagina plaatst. Maar wat houdt LinkedIn native video nou precies in? Hoe […]
Het Facebook algoritme: hoe het werkt en hoe het te verslaan
/Leestijd: 8 min in Facebook, Social Media /door Julie van RooijHet Facebook algoritme was lang een mysterie en dat is het soms nog. Als bedrijf weet je dat maar een klein percentage van je posts zichtbaar is voor je volgers. Als je Facebook inzet binnen je marketingstrategie, hangt het succes van je content af van het algoritme. Eigenlijk is het Facebook algoritme je beste vriend […]
Zo adverteer je op snapchat
/Leestijd: 7 min in Snapchat, Social Media /door Julie van RooijHoe bereik je de jongere doelgroep die dagelijks uren aan hun telefoon geplakt zitten? Met Snapchat adverteren! Dit is voor bedrijven met een jonge doelgroep dé manier om deze te bereiken. De focus van Snapchat ligt op het delen van vluchtige, realistische content. Hiermee onderscheidt het platform zich van andere social media, zoals Facebook en […]
De ideale lengte van een video op social media
/Leestijd: 6 min in Social Media /door Julie van RooijVideo’s zijn ideaal om informatie op een leuke manier over te brengen. De combinatie van beeld en geluid maakt dat het makkelijk wegkijkt. Desondanks wordt door ons haastige leven en de enorme hoeveelheid online prikkels het lastiger om mensen je video content ook echt af te laten kijken. Onze aandachtspanne is daarbij heel kort. Toch […]
6 Tips voor het creëren van succesvolle LinkedIn-posts
/Leestijd: 9 min in LinkedIn, Social Media /door Julie van RooijMet 5 miljoen Nederlandse gebruikers is het zakelijke social media platform LinkedIn de afgelopen jaren enorm gegroeid. Je kunt je voorstellen dat met zoveel gebruikers een succesvolle post een flinke impact maakt op je volgers. Maar hoe maak je nou zo’n succesvolle LinkedIn-post? Dat is precies wat we je vertellen in deze blog! Maak je […]
Marketing guide: 5 live stream tips
/Leestijd: 7 min in Social Media /door Julie van RooijLive streaming: ooit was het een exclusief speelterrein voor gamers en entertainers. Nu is het een belangrijke manier geworden voor bedrijven en merken om hun publiek aan zich te binden. Van het bepalen van je doelen en het kiezen van een platform tot het op orde krijgen van je techniek en het promoten van je […]