Cooler Media Blog

Gamification design: 7 kernregels

Tijdens mijn zoektocht naar de juiste aanpak om Gamification echt betekenisvol te maken heb ik mijzelf verdiept in de verschillende platformen in de markt. Deze platformen van bijvoorbeeld Bunchball of Bigdoor zijn voornamelijk systemen die overeenkomen met de scoren & punten engines uit de gamewereld. Ze zijn goed in het meten van gebruikersacties en daar […]

YouTube richt zich op engagement

Met de komst van de “YouTube design update – Cosmic Panda” update werd het al gauw duidelijk dat YouTube steeds meer de focus legt op sociale netwerken en haar aanbod wil toespitsen op individuele gebruikers. In deze blog volgen een paar korte voorbeelden die mij de laatste tijd zijn opgevallen en wat de gevolgen zijn voor video […]

YouTube Design Update – Cosmic Panda

YouTube heeft haar design definitief veranderd. Althans voor de mensen die ervoor kiezen deze stijl te gebruiken. Het nieuwe design (Cosmic Panda) biedt naast een nieuwe look ook een aantal interessante opties die er voorheen nog niet waren. In deze blog wil zal ik kort aanstippen wat er allemaal veranderd is. Google (eigenaar van YouTube) wil […]

Video Marketing in de praktijk

Dit artikel verscheen eerder op marketingfacts.nl Video marketing draagt bij aan naamsbekendheid, verhoogt de tijd die bezoekers op een website besteden en leidt direct en indirect tot hogere conversie. Video content draagt ook steeds meer bij aan de totale (SEO) waarde van websites. Toch blijven veel bedrijven terughoudend met investeren in video en video marketing. In […]

Video marketing & Ondernemerschap

Begin deze maand waren ik en mijn verhaal over videomarketing het enige dat tussen een groep bijna afgestudeerde studenten en “bier drinken in het park” stonden. Mijn vrees was dan ook dat er geen enkele aandacht zou zijn voor deze jonge ondernemer. Niets bleek minder waar! Zo`n stille groep studenten bij elkaar heb ik in […]

Consumenten willen online video bij het doen van aankopen

De belangrijkheid en effectiviteit van online video bij het nemen van aankoopbeslissingen is aan het toenemen. Bijna driekwart van de consumenten koopt eerder een product of service wanneer ze een video kunnen zien die uitlegt hoe het werkt. Dit is afkomstig uit een nieuw onderzoek van Animoto, dat uitzocht welke effecten online video heeft op […]

Cooler Media op de WebWinkel Vakdagen 2014

Op woensdag 22 en donderdag 23 januari zullen de Webwinkel Vakdagen weer plaatsvinden in de Jaarbeurs Utrecht. Met scherpe promoties en nieuwe producten verwacht Cooler Media ook dit jaar de beurs weer tot een succes te brengen. Wij zullen te vinden zijn op stand C07, rechts achterin de zaal. Onze salesdames zullen klaar staan om […]

Animatie is de beste motivatie

Een contentstrategie heeft meestal als doel om klanten langdurig aan je organisatie te binden door middel van inhoudelijke boodschappen. Mede door toename van het aantal sociale media gebruikers in de afgelopen jaren is er steeds meer vraag naar waardevolle informatie in plaats van schreeuwerige reclame-uitingen. Niet voor niets reserveren bedrijven steeds grotere budgetten voor de […]

Zo behaal je meer views door optimalisatie (VSEO)

Dus je wilt meer views op jouw Youtube video’s? Wie niet! Stel je nu eens voor dat jouw video op de 1e plaats voor een bepaalde zoekterm komt. Kortom, hoe zorg je ervoor dat jouw video’s beter gevonden worden in Youtube? Met video marketing is het mogelijk. In dit artikel gaan we je exact uitleggen […]