Categorie archieven: Marketing Psychologie

De psychologie achter video adverteren

Marketeers van grote bedrijven slingeren niet zomaar video advertenties online. Daar wordt over nagedacht. Met kennis van mediapsychologie spelen ze in op het denken en doen van hun publiek. In deze blog vertellen we je meer over de psychologie achter video adverteren. De theorie Video is een krachtig middel om het gedrag van je doelgroep […]

5 manieren voor betere video’s met marketing psychologie

Content produceren blijft voor marketeers een zorgenkindje. Maar marketing psychologie gaat je helpen. Dagelijkse prikkels eten onze aandacht op waardoor je als mens de hele tijd wordt weggetrokken. Als je wilt dat je publiek je hoort en luistert naar wat je te zeggen hebt, moet je iets maken waar ze aandacht aan besteden. Video’s zijn perfect […]

Video en ons brein

Een goede uitlegvideo zorgt er vaak voor dat je kijkers actie ondernemen. Of het nu is dat ze zich inschrijven voor een nieuwsbrief, een contactformulier invullen, een product bestellen of om advies vragen. Om dit te bereiken, moet je eerst het vertrouwen van je publiek winnen. Maar hoe doe je dat? En wie kijken voornamelijk […]